تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۵۵۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم:

رییس جمهور: فضای استفاده از ظرفیت های معدنی،‌ بازتر شود

می متالز - رییس جمهور در نخستین جلسه هیأت دولت دوازدهم،‌با اشاره به اقدامات انجام شده در 4 سال گذشته در بخش معدن، خواستار استفاده از ظرفیت های معدنی کشور و توسعه صنایع معدنی شد.
رییس جمهور: فضای استفاده از ظرفیت های معدنی،‌ بازتر شود

حسن روحانی، فعال کردن سایر بخش‌های صنعتی و معدنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشورمان در بخش معدن ظرفیت بسیار زیادی دارد.

رئیس جمهور افزود: در دولت قبل اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد، اما در عین حال باید فضای کار و فعالیت را هر چه بیشتر باز کنیم و با حفظ محیط زیست، بخش‌های معدن و صنعت را هر چه بیشتر فعال کنیم.

روحانی تصریح کرد: باید در بخش صنعت و معدن و بخش‌های مختلف اقتصادی، اقدامات سریع و گسترده‌ای انجام گیرد.

رئیس جمهور گفت: دولت وظیفه ای بالاتر از تولید و اشتغال ندارد و رشد بالا و تحول اقتصادی جز با هماهنگی و جذب سرمایه و فناوری ممکن نیست.

او افزود: باید با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و فناوری تحول و حرکت بزرگی در کشور و در روند ایجاد اشتغال، ایجاد کنیم و وزارت راه پیشران سرمایه‌گذاری در کشور است، ضمن اینکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز مسئولیت بسیار سنگینی در جذب سرمایه خارجی و داخلی دارند و با توجه به وزرا و نیروهای تازه نفسی که امروز در بخش اقتصاد حضور پیدا کرده‌اند، انتظار می‌رود که تلاش‌های مضاعفی در این راستا صورت بگیرد و دستگاه‌های مختلف اقتصادی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند و شاهد حرکت بزرگی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

روحانی تصریح کرد: دولت باید از بنگاه‌داری و تصدی‌گری کنار برود و چنانچه در دولت دوازدهم این کار انجام نشود، حل و فصل مشکلات بسیار دشوار خواهد بود و در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی به منظور اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و در این مسیر باید از تجربیات جهان استفاده کنیم.

رییس جمهور اضافه کرد: دولت باید موانع را از مسیر فعالیت مردم حذف کند و اگر این سیاست‌ها انجام شود، بی‌تردید می‌توانیم در طول 4 سال آینده با لطف خدا و حمایت‌های مردم و کاهش تصدی‌گری دولت، شرایط مناسبی را در کشور حاکم کنیم.

او خاطر نشان کرد: به رغم همه مشکلات، ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی در کشور داریم که می‌توانیم با استفاده از آن تحولات مفید و گسترده‌ای به نفع مردم انجام دهیم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده