تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۵۵۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
جلسه صنعت فولاد و پروفیل با معاون معدنی وزیر صنعت چه دستاوردهایی داشت؟

معاون بازریابی و فروش ذوب آهن : دستیابی به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری تا پایان سال / حذف تعرفه واردات شمش فولاد منتفی شد

می متالز - دیروز جلسه صنعت فولاد و پروفیل با معاون معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شده است .
معاون بازریابی و فروش ذوب آهن : دستیابی به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری تا پایان سال / حذف تعرفه واردات شمش فولاد منتفی شد

احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص جلسه دیروز صنعت فولاد و پروفیل با معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بورس۷ گفت: این جلسه با هدف همگرایی بیشتر بین فعالان صنعت تولید محصولات فولادی برگزار شد.

 

حذف تعرفه واردات شمش فولاد منتفی شد

موضوع کاهش حذف واردات شمش فولاد نیز در این جلسه مطرح شد. اما نتیجه این جلسه این بود که حذف تعرفه واردات شمش فولاد کلا منتفی گردید. اما اولویت تولیدکنندگان، تامین نیاز بازار داخل و البته با قیمت های صادراتی باشد.

 

تا پایان سال به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری دست پیدا می کنیم

وی در ادامه ضمن تایید خبر صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری ذوب آهن در ۴ ماه گذشته به بورس۷ گفت: ارزش صادرات محصولات ذوب آهن در دوره ۴ ماهه به ۲۰۰ میلیون دلار می رسد. با توجه به اینکه می بایست تامین نیاز داخل در اولویت قرار گیرد، پیش بینی می شود روند صادرات با سرعت کمتری تداوم یابد و تا پایان سال جاری به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری دست یابیم.

 

سیاست ذوب آهن توسعه صادرات و ورود به بازارهای جدید می باشد

سیاست شرکت ذوب آهن اصفهان، توسعه صادرات و شناسایی و ورود به بازارهای جدید می باشد. این حجم صادرات در بلندمدت مزایای بی شماری برای «ذوب» به همراه خواهد داشت. با در اختیار داشتن بازارهای صادراتی، تولید پایدار تضمین خواهد شد. ضمن اینکه روند اجرای طرح های توسعه و افزایش ظرفیت در آینده تسهیل خواهد شد. صادرات ذوب آهن با هدف حفظ تعادل بازار داخل صورت می گیرد؛ چرا که در صورت صادرات محصولات «ذوب»، سایر تولیدکنندگان داخلی که امکان صادرات محصول ندارند می توانند محصولات خود را در بازار داخل عرضه کنند.

 

افزایش تقاضای شمش فولاد ایجاد شده و موافق کمبود شمش در بازار نیستیم

از آنجا که در صنعت تولید نورد، ظرفیت های تولید افزایش یافته، برای تولید با تمام ظرفیت افزایش تقاضای شمش فولاد ایجاد شده است. اما موافق موضوع کمبود شمش در بازار داخل نیستیم.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده