تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۵۵۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیام دکتر کرباسیان به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در نخستین سال دولت دوازدهم

می متالز - آغاز هفته دولت با شروع به کار دولت دوازدهم اتفاق مبارکی است که باید برای ورود به فضای تازه و نگاه جدید آماده شد. خوشبختانه با همکاری مجلس شورای اسلامی،‌ دولتمردان کابینه دوازدهم وارد مسوولیت های خود شدند تا مسیر تحقق برنامه ها هموار شود. ایمیدرو نیز به عنوان بازوی وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ آماده ایفای نقش توسعه ای و توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی است و در چنین جایگاهی تاکید فراوان دارد که انجام چنین ماموریتی با توان بخش خصوصی ثمر بخش و عملی خواهد شد.
پیام دکتر کرباسیان به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در نخستین سال دولت دوازدهم

طی 4 سال اخیر مجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران توانست با تدوین استراتژی جدید،‌ از وضعیت سکون پروژه ها فاصله گیرد و تحرک و پویایی را با استفاده از توان فنی،‌ مهندسی و مالی بخش خصوصی ایجاد کند. این امر در واقع با نگاه به اقتصاد مقاومتی شکل گرفت که از نتایج بارز و هویدای آن می توان، شروع به کار طرح های بزرگ در بخش آلومینیوم،‌ روی، تیتانیوم و همینطور آغاز زنجیره وار راه اندازی پروژه های استانی فولاد و نیز کارخانه های تولید طلا، ‌سیمان و ... توسعه اسکله در سواحل جنوبی اشاره کرد. همزمان طی دولت یازدهم، فناوری های جدید برای تولید کک متالورژی،‌ عناصر نادر و تولید شمش این فلزات در کشور توسط متخصصان همین مرز و بوم به بار نشست. دستاوردهایی که در دولت دوازدهم و وزارت جناب آقای دکتر شریعتمداری ادامه دار خواهد بود.
این سازمان برنامه هایی برای شروع پروژه های جدید توسعه ای و افتتاح طرح ها را مدون کرده و طبق برنامه ریزی های انجام شده به زودی شاهد کلید خوردن کارخانه های جدید خواهیم بود.
اکنون که فضای مساعد برای توسعه و پیشرفت فراهم شده، باید ادای دینی به شهیدان رجایی و باهنر و یاران نخستین انقلاب به ویژه مرحوم آیت ا.. هاشمی رفسنجانی داشته باشیم. همچنین ایثار و فداکاری عزیزان این سرزمین که در دوران دفاع مقدس آسایش و امنیت را برای همگان به ارمغان آوردند جای تقدیر و سپاس قلبی دارد.
آغاز هفته دولت را در نخستین سال دولت دوازدهم خدمت همه خدمتگذران تبریک عرض می کنم و از پروردگار متعادل،‌ سرافرازی ایران عزیز اسلامی را خواستارم.
مهدی کرباسیان / معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده