تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۵۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران:

کیفیت، پل دستیابی به صنعت و تجارت صادرات محور است

می متالز - با توجه به پیشنهاد دولت دوازدهم مبنی بر سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت به وسیله محمد شریعتمداری و با وجود تجارب وی در حوزه صنعت و تجارت، چشم انداز افزایش صادرات بر مبنای ارزش افزوده برای این بخش متصور می باشد.
کیفیت، پل دستیابی به صنعت و تجارت صادرات محور است

اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجاییکه در زمان وزارت محمد شریعتمداری در وزارت بازرگانی دولت هفتم و هشتم، نظام تجارت کشور بازنگری شد و ایران موفق به اخذ عضویت ناظر در سازمان تجارت جهانی گردید، به نظر می رسد با تکیه وی بر مسند وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشور ما در تولید کالا و خدمات صادرات محور و عرضه آنها در بازارهای جهانی موفق عمل کند.
وی افزود: کیفیت، پل رسیدن به صنعت و تجارت صادرات محور است و برای ورود به دهکده جهانی ابتدا باید در کیفیت تولیدات و خدمات داخلی تجدید نظر نمود که این امر با استفاده از تجربیات کسب شده داخلی و الگوبرداری از کشورهای صنعتی امکان پذیر است.
گلپایگانی با بیان اینکه در وضعیت فعلی برای لمس افزایش کیفیت باید از سرمایه گذاری های خارجی و ایجاد بازار رقابتی بهره برد، ادامه داد: یکی از برنامه های محمد شریعتمداری حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و تشویق سرمایه گذاری های مستقیم خارجی است که این امر کمک شایانی به تولید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر می کند.

عناوین برگزیده