تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۵۶۳۸
سرویس خبر : انرژی
گزارش هفتگی "اچ کیو" از کالاهای اساسی؛

موج سواری کامودیتی ها

می متالز - در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.
موج سواری کامودیتی ها

در هفته گذشته و در بازار انرژی تولید پیش از حد نفت لیبی، کمبود این انرژی در تابستان را جبران کرد و از طرفی موجب ثابت ماندن قیمت این انرژی شد.نا مناسب بودن وضعیت آب و هوا بار دیگر به نفع گاز طبیعی بود.ستاد حمایتی ترامپ از زغال سنگ، کارخانه های در شرف تعطیلی را نجات داد.در بازار فلزات بالاتر رفتن تقاضای جهانی در ساخت و ساز، قیمت مس را به بیشترین مقدار در سه سال گذشته رساند.

از طرفی نشست بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا برای مذاکره در مورد سیاست های پولی و میزان بهره، قیمت طلا را افزایش داد.با شروع طرح های محرک مالی چین برای رشد اقتصادی، قیمت آلومینیوم در بازار جهانی لندن به شدت افزایش یافت.در بازار کشاورزی نیز فراوانی ذخایر گندم قیمت آن را به شدت کاهش داد از سوی دیگر گزارش کمبود ذرت و سویا می تواند قیمت آن ها را افزایش دهد.

نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت:تولید پیش از حد نفت لیبی، کمبود این انرژی در تابستان را جبران کرد و موجب شد قیمت نفت در این هفته تغییر چندانی نداشته باشد و با ۴۷.۶۵ دلار به ازای هر بشکه مبادله شود.

گاز طبیعی: نامناسب شدن وضعیت آب و هوا باعث افزایش قیمت گاز طبیعی به ۲.۹۹۸ دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا شد.

زغال سنگ: ستاد حمایتی ترامپ از زغال سنگ سبب شد تا دولت دستور بسته شدن کارخانه های زغال سنگ با مهلت دو ساله را لغو کند.

بازار فلزات

مس: با بالاتر رفتن تقاضای جهانی در ساخت و ساز، قیمت مس به بیشترین مقدار خود در سه سال گذشته، ۳ دلار به ازای هر پوند دست یافت.

فلزات گران بها: پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا برای مذاکره در مورد سیاست های پولی و میزان بهره، قیمت طلا به ۱۲۹۲.۲۲ دلار به ازای هر اونس صعود کرد.

دیگر فلزات: پس از آغاز طرح های محرک مالی چین برای رشد اقتصادی، قیمت آلومینیوم در بازار جهانی لندن به بالای ۲۰۰۰ دلار به ازای هر تن رسید.

بازار کشاورزی

گندم: فروش گندم در هفته گذشته با نگرانی از ذخایر بیش از حد این محصول کشاورزی آغاز شد و قیمت آن به کمترین میزان از ماه آپریل تا کنون سقوط کرد.

ذرت و سویا: گزارش حاکی از کمبود محصولات ذرت و سویا می تواند موجب افزایش قیمت این دو کالای کشاورزی شود.

عناوین برگزیده