تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۰۴
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۵۶۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد بیش از 75 درصدی تولید روی طی ده سال برای شرکت ودانتا

می متالز - گروه انرژی و معدنی ودانتا در حال تلاش است تا با بهره‌برداری از ذخایر جدید روی در هند، تا سال 2020 میزان تولید فلز روی خود را به یک میلیون و 200 هزار تن در سال برساند.
رشد بیش از 75 درصدی تولید روی طی ده سال برای شرکت ودانتا

شرکت ودانتا که در راستای افزایش سطح تولید خود در حال انجام پروژه‌های جدیدی در داخل و خارج هندوستان است زمان اجرایی شدن برخی از پروژه‌های خود را اعلام کرد. یکی از این موارد، معدن رامپورا آگوچا (Rampura Agucha) است که با ذخیره حدود 62.7 میلیون تن روی، یکی از بزرگترین معادن روی دنیا محسوب می‌شود که دارای درجه عیار متوسط حدود 14.1 درصدی است. ودانتا اعلام کرد که تا پایان سال 2018 تولید ماده معدنی از رامپورا آگوچا آغاز خواهد شود. تا ماه ژوئن 2017 شرکت ودانتا کار تجهیز معدن رامپورا آگوچا را به پایان خواهد رساند و کار در این معدن برای بهره‌برداری در حال پیش‌روی است.

علاوه بر آن، معدن سیندسر خرد (Sindesar Khurd) دارای حدود 21.4 میلیون تن ذخیره روی است، این معدن علاوه بر ذخایر سرب و روی یکی از بزرگترین معادن از لحاظ ذخایر نقره در جهان نیز هست و بنابر اعلام این شرکت تا سال 2019 تولید ماده معدنی روی از آن انجام خواهد شد. آماده سازی معدن سیندسر خرد برای آغاز به کار نیز همچنان ادامه دارد.

شرکت ودانتا در سال‌های اخیر علاوه بر هندوستان در حال انجام پروژه‌هایی در خارج از این کشور نیز هست. پروژه معدن روی گامسبرگ (Gamsberg) در ایالت کیپ کشور آفریقای جنوبی از پروژه‌های دیگر این شرکت است که براساس پیش‌بینی کارشناسان این شرکت، تا نیمه اول سال 2018 به تولید محصول خواهد رسید.

گفتنی است، دفتر مرکزی شرکت ودانتا واقع در هندوستان است. این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلز روی تصفیه شده در دنیا مطرح است، این شرکت علاوه بر تولید فلز روی تصفیه شده در زمینه تولید سایر محصولات روی از جمله ورق‌های گالوانیک، اکسیده، و آلیاژهای ریخته‌گری روی، فلز سرب و تولید فلز نقره و کادمیوم نیز فعالیت دارد. هند یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده معدنی روی در دنیا است که از لحاظ ذخایر معدنی روی دنیا در مقام هفتم قرار دارد. از همین لحاظ، چیزی حدود 4.5 درصد ذخایر روی دنیا متعلق به این کشور است.

میزان تولید روی این شرکت در سال‌های قبل همواره مسیری صعودی را طی کرده است. روند تولید روی این شرکت از سال 2009 در نمودار 1 آورده شده است. میزان تولید روی این شرکت در سال 2010 برابر 683 هزار تن بوده که بنا است تا سال 2020 به یک میلیون و 200 هزار تن برسد و این به معنی رشد بیش از 75 درصد در طول این بازه 10 سالخ است. افزایش جهانی قیمت روی در سال 2016 و 2017 موجب افزایش سود شرکت‌های تولیدکننده روی در دنیا از جمله ودانتا شد و موجب شد که بسیاری از این شرکت‌ها بتواند طرح‌های توسعه معادن روی خود را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

عناوین برگزیده