تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۵۶۹۷
سرویس خبر : محیط زیست
فلاحت پیشه در نطق میان دستور:

توسعه نامتوازن علت نابودی محیط زیست و منابع آبی تهران و برخی استان های مرکزی / دولت سازه های عمرانی را سریع‌تر تکمیل نماید

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اینکه توسعه نامتوازن در تهران و برخی استان های مرکزی، نابودی محیط زیست و منابع آبی را در پی داشته است بر لزوم تسریع در تکمیل سازهای عمرانی تاکید کرد.
توسعه نامتوازن علت نابودی محیط زیست و منابع آبی تهران و برخی استان های مرکزی / دولت سازه های عمرانی را سریع‌تر تکمیل نماید

حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی روز(سه شنبه 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: بخشش به گفتمان غالب میان امت اسلامی تبدیل شود؛ کرد با مرز همزاد است نگاهی به جغرافیایی سیاسی کشور نشان می دهد که مردمان شریف کرد همواره مرزنشین بوده و در طول تاریخ هرگاه کیان ایران اسلامی به مخاطره افتاده است آنها در مناطق حساس مرزی مستقر شده و برای ایران خون داده اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما با افتخار خود را جزئی از تنه درخت ایران اسلامی می دانیم و همواره در کنار برادران و خواهران اقوام دیگر حماسه آفریده ایم و مفتخر هستیم که کشورمان به بالاترین شاخص های امنیت دست یافته است.

وی با یادآوری اینکه کرمانشاه در لسان مبارک مقام معظم رهبری سینه ستبرگ ایران زمین است، تصریح کرد: خانواده ای را در استان کرمانشاه پیدا نخواهید کرد که حداقل به یکی از مصادیق ایثار مفتخر نباشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در دوران جنگ شهادت، آزادگی و رزمندگی بخشی از ادبیات و زندگی روزمره مردم بود، گفت: اکنون شریف ترین جوانان این مرز و بوم در شط مقدم مدافعان حریم به جنگ جهل و استکبار رفته اند.

فلاحت پیشه با یادآوری اینکه اسلام آباد غرب شهر مرصاد و محل شکست نفاق است، افزود: به یاد دارید که مردمان این شهر در حالی به جنگ منافقان و36 کشور حامی آنها رفتند که زخم هشت سال جنگ بر پیکرشان بود؛ هواپیماها و موشک های عراقی دو بار اسلام غرب و دالاهو را با خاک یکسان کردند اما مردم ماندند و هزینه دادند تا نفاق را برای همیشه در گردنه چهارزبر دفن نمایند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه 29 سال پس از جنگ دیگر دلیلی برای کم توجهی به زیرساخت های توسعه مناطق مرزی وجود ندارد، تصریح کرد: معاون اول رییس جمهور در سفر استان کرمانشاهی گفت؛ بدن من از آمار بیکاری استان کرمانشاه می لرزد خطاب به ایشان و دیگر مدیران سابق و اسبق کشور عرض می کنم که عزیزان! این مملکتی است که خود شما آن را ساخته اید؛ ریشه محرومیت استان کرمانشاه همچون دیگر مناطق محروم به دوران نظام رانت سالاری دولتمردان برمی گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که مرزنشینان درگیر جنگ بودند برخی آقایان مشغول توسعه شهرهای خود شدند و بعد از جنگ نیز ما همواره واگن آخر قطار توسعه کشور بودیم و هنوز ریل نامتوازن توسعه اجازه همطراز شدن استان ها را نداده است بنابراین ممکلت به دو قسمت تقسیم شد اول شهرهای برخوردار که دچار بیماری چاقی مفرط شدند در تهران و برخی استان های مرکزی توسعه نامتوازن و عجولانه محیط زیست و منابع آبی را نابود کرد و در مناطق محروم که حداقل 10 سال از میانگین زیرساخت های عمرانی عقب ماندند در هیچکدام از دو منطقه فوق طبق شاخص های توسعه، زندگی مردم شاد قمداد نمی شود چون هر دو دغدغه ذهنی دارند.

وی یادآور شد: مجلس در قانون برنامه ششم زمینه قانونی لازم را برای رفع مشکلات فوق الذکر فراهم کرده است انتظار  می رود دولت سازهای عمرانی را سریع تر تکمیل کند و توسعه و تولید را بر بنیان آن محکم و پایدار نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اکنون قطار به کرمانشاه رسیده است؛ همگان و به ویژه نمایندگان در این مسیر زحمت کشیدند و مراتب سپاس خود را از مقام معظم رهبری اعلام می دارم که در سفر استانی کرمانشاه 300 میلیارد اعتبار را به این خط بین المللی اختصاص دادند و از پس راه آهن تهران- بغداد ستاره دار شد.

فلاحت پیشه با تقدیر از رییس جمهور و وزیر راه وشهرسازی، گفت: انتظار داریم زودتر مسیر کرمانشاه، اسلام اباد و خسروی را تکمیل نمایند؛ اگر راه آهن تهران- کرمانشاه به عراق وصل شود در کوتاه مدت به دومین مسیر پرتردد کشور پس از خط آهن تهران- مشهد تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم، یادآور شد: در طول یک سال گذشته با تلاش وزرای دولت و مسئولان استان و شهرستان اسلام اباد و دالاهو اغلب طرح های ملی راکدمانده حوزه انتخابیه فعال یا تکمیل شده است؛ به عنوان دین مراتب سپاس خود را از وزاری بهداشت و کشور اعلام می کنم و از رییس جمهور تقاضا دارم در مورد تعلل دانشگاه رازی کرمانشاه در احداث دانشگاه فنی و مهندسی رازی از مسئولان وزارت علوم توضیح بخواهد در هرحال بعد از یک سال پیگیری امیدوارم در هفته دولت احداث دانشگاه آغاز شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در زمینه اعتبارات ماده180 توازن دولت به محرومان کشور مدیون است این اعتبارات خاص مناطق محروم کشور بوده و عدم تخصیص سالانه آن به منزله تعطیلی سیاست های محرومیت زدایی دولت است؛ انتظار می رود با تخصیص صددرصدی ردیف ماده 180 امسال و پیش بینی دوبرابری در بودجه آینده این بدهکاری دولت به محرومان جبران شود.

وی یادآور شد: همزمان کشور در تکاپوی جذب 200میلیارد دلار سرمایه خارجی است متاسفانه به روال ناعادلانه گذشته میهمانان خارجی فقط به چند شهر کشور رهنمون می شوند باید سرمایه گذاری های اینده به صورت عادلانه در کشور توزیع شود تا بنیان ناعدالتی تازه ای گذاشته نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بهرحال دولت سرمایه خارجی را ضمانت حاکمیتی می کند یعنی از اعتبار همه ملت ایران برای جذب سرمایه و اعتبار خارجی هزینه می شود پس باید این سرمایه ها را در مناطق مختلف کشور توزیع کرد تا حق هیچ استانی ضایع نشود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم، افزود: از سویی ماده 112 قانون برنامه ششم و بودجه 96 ردیفی تحت عنوان کمک به توسعه استان های جنگ زده دارد که طبق قانون دولت موظف است سالانه 10 درصد شاخص های توسعه و عمران این مناطق را ارتقا دهد طوری که در پایان برنامه شاخص های توسعه این استان ها به مرز استان های برخوردار برسد؛ بودجه امسال کفاف این اهداف را نمی دهد انتظار می رود در تهیه پیش نویس بودجه 98 عنایت لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ، افزود: سرانجام در اجرای بند ( ج ) ماده 112 قانون برنامه ششم از سازمان امور اداری و استخدامی کشور تقاضا دارم هر چه سریع تر آیین نامه ایثارگری کارکنان زمان جنگ شهرستان های اسلام آباد غرب و دالاهو را صادر نماید؛ جنگ از اسلام آباد با بمباران این شهر آغاز و با سقوط منافقان در هم همین شهر به پایان رسید حتی رزمندگان زمان جنگ نیز که با افتخار میزبانشان بودیم باور نداشتند که شهر را به عنوان منطقه جنگی اعلام نکرده باشند.

عناوین برگزیده