تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۵۷۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
قاضی‌پور:

طرح جامع خودرو در وزرات صنعت تعریف نشده است/ ضرورت خریدنقدی از قطعه سازان داخلی

می متالز - عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در قرارداهای بین المللی بین خودروسازان باید طی ۳سال موتور خودروهای جدید درکشور تولید شود، گفت: طرح جامع خودرو از معادن آغاز و بخش‌های قطعه‌سازی،نوآوری و انتقال تکنولوژی را دربر می‌گیرد.
طرح جامع خودرو در وزرات صنعت تعریف نشده است/ ضرورت خریدنقدی از قطعه سازان داخلی

نادر قاضی‌پور، در خصوص چشم‌انداز 4ساله صنعت در دولت دوازدهم، اظهار داشت: صنعت خودروسازی جمهوری اسلامی یک صنعت بزرگ و اشتغال آفرین است که سرمایه در گردش بسیار بالایی را دارد.

 

وزیر صنعت افراد غیرمتخصص را بر صنعت خودروسازی تحمیل نکند/ضرورت خرید نقدی از قطعه سازان داخلی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به صنعت خودرو باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی باشد نه بنگاه سیاسی، گفت:از "شریعتمداری" تقاضا داریم تا این نگاه را تغییر دهد و شرکت‌های زیان ده را حذف کند،افراد غیرمتخصص را بر صنعت خودروسازی تحمیل نکند،هزینه‌های زائد را به صفر برساند،تسهیلات بدون سود را در اختیار آنها قراردهد و از قطعه‌سازان خرید نقدی داشته باشد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری‌های لازم را به‌منظور جلوگیری از واردات قطعات خارجی و بی‌کیفیت داشته باشد و همچنین تعرفه واردات خودروهای خارجی را افزایش دهد؛چرا در شرایطی که کیفیت خودروهای داخلی بهتر است؛اجازه می‌دهیم خودروی بی‌کیفیت چینی وارد شود.

 

طرح جامع خودرو در وزرات صنعت،معدن و تجارت تعریف نشده است

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه طرح جامع خودرو در وزرات صنعت،معدن و تجارت تعریف نشده است، گفت:طرح جامع خودرو از معادن آغاز و بخش‌های قطعه‌سازی،نوآوری و انتقال تکنولوژی را دربر می‌گیرد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درپایان،خاطرنشان کرد:در قراردادهای بین‌المللی که بین خودروسازان داخلی و خارجی منعقد شده،باید در مدت 3 سال کل موتورهای خودروها درکشور تولید شود.

عناوین برگزیده