تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۵۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اول رئیس جمهور در مراسم معارفه شریعتمداری :

ماشین اقتصاد کشور در مسیر توسعه است

می متالز - اسحاق جهانگیری در آیین تکریم و معارفه وزیران صنعت ،معدن و تجارت گفت: در بخش صنعت و اقتصاد میدان دار اصلی کشور بخش خصوصی است و باید باشد و در این کار اصلا نباید تردید کرد.
ماشین اقتصاد کشور در مسیر توسعه است

وی که در مراسم تقدیر از نعمت زاده وزیر پیشین و معارفه شریعتمداری وزیر جدید صنعت معدن و تجارت سخن می گفت، با بیان اینکه بخش خصوصی سقف پرواز ندارد و به هر مقدار که می خواهد باید جلو برود، تاکید کرد: بخش خصوصی باید چرخ اقتصاد را در دست بگیرد و مهمترین هنر دولت این است که در تصمیم گیری های خود بخش خصوصی را مشارکت دهد.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: وضعیت اقتصاد در دولت یازدهم وضعیت رو به بهبود بوده است به همین سبب نگوییم که وضعیت امروز ما نسبت به دیروز بهتر نشده است.

جهانگیری گفت: ممکن است بعضی جاها مشکلاتی باشد ولی ماشین اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است و مهم این است که ببینیم بعد از این چه کار باید بکنیم که این توسعه رو به رشد باشد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: تولید داخل کشور باید رونق و سرعت آن بیش از این باشد و اینکه بگوییم رکود در کشور است را قبول ندارم.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد: باید در صنعت کشور در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم چرا که مصرف انرژی ما در همه بخش ها زیاد است و با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.

 

دولت دوازدهم قاطعانه از بخش خصوصی حمایت کند

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز طی سخنانی گفت: هر زمانی که به بخش خصوصی اعتماد کردم نتیجه مثبت گرفتم و دولت نیز باید قاطعانه از این بخش حمایت کند.

محمدرضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در برگزار شد، گفت: آنچه که انجام شده حاصل تلاش دستگاه های مختلف در همه این سال ها بود که از تمامی تلاشگران نهایت تشکر را دارم.

نعمت زاده با بیان اینکه کارهایی که در چند سال گذشته انجام شد با حضور همه همکاران و دوستان بود، گفت: هیچ گاه یک نفر به تنهایی منشا اثر نیست مگر اینکه راهبری مناسبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه از برخی وزرا هم گلایه داشتم اما از آنها هم تشکر می کنم، افزود: در این چهار سال از هر دستگاه دولتی کمکی خواستم جواب رد نگرفتم. البته اینجا جهان سوم است و انجام کارها دیر و زود دارد اما انجام شده است.

وی افزود: صنعت، معدن و تجارت بخشی از اقتصاد کشور است که به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و متاثر از قوانین و عملکرد دیگر دستگاه های مرتبط است.

نعمت زاده اظهار کرد: اصلاح قوانین نظام بانکی برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی باید با توجه ویژه ای در دولت دوازدهم دنبال شود.

وی با بیان اینکه بانک های خارجی آمادگی همکاری در زمینه ارایه راهکار برای نظام بانکی در جهت حمایت از بخش خصوصی را دارند، افزود: موضوع امنیت سرمایه گذاری در دولت یازدهم با جدیت تمام طبق سفارش های مقام معظم رهبری پیگیری شد که دولت دوازدهم این مهم را نیز باید مدنظر قرار دهد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده