تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۵۷۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حکایت بلوکه شدن بخشی از معادن کشور؛

اسماعیلی: عمل‌کرد برخی از معدن‌کاران بخش معدن را قفل کرد

می متالز - رئیس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش معدن را به دلیل اینکه پهنه‌های معدنی در اختیار برخی از شرکت‌ها قرار گرفته بود که با سرعت کافی فعالیت نمی‌کردند قفل شده بود.
اسماعیلی: عمل‌کرد برخی از معدن‌کاران بخش معدن را قفل کرد

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی درخصوص آزادسازی پهنه‌های معدنی بلوکه شده کشور، اظهار داشت: طرحی در گذشته تعریف شد تا مناطق مختلف را به‌صورت پهنه تعریف کردند و گروه‎ها و شرکت‎‌های مختلف با اعلام تقاضا و در اختیار گرفتن پهنه‌ها شروع به فعالیت کردند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان در پهنه‌های معدنی قراردادی را با معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند، گفت: در این قرارداد مقرر شده تا بخشی از مواد معدنی اکتشاف شده را در مقابل کشف و استخراج ذخایر در اختیار این فعالان معدنی قرار بگیرد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیات این مسئله مناسب بود اما بخش معدن را به دلیل اینکه پهنه‌های معدنی در اختیار برخی از شرکت‌ها قرار گرفته بود که با سرعت کافی فعالیت نمی‌کردند قفل شده بود، اضافه کرد: خوشبختانه مدت زمان اکثر شرکت‌های که پهنه‌های معدنی را در اختیار گرفته بودند تمام شده و در حال حاضر دیگر شرکت‌های می‌توانند با حضور در پهنه‌های معدنی فعالیت‌های اکتشافاتی خود را آغاز کنند.

وی در خصوص اینکه این آزادسازی پهنه‌های معدنی تا چه میزانی می‌تواند در بخش معدن کشور تاثیرگذار باید، اظهار داشت: این مسئله بستگی دارد تا چه میزانی شرکت‌های علاقه‌مند به اکتشاف تشویق و زمینه فعالیت آنها فراهم شود، صرفا آزادسازی پهنه‌های معدنی نمی‌تواند عامل اصلی شکوفایی صنعت معدن شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شکوفایی معادن مخصوصا در زمینه اکتشافات به مسائلی دیگر از قبیل همراهی، همکاری جذب سرمایه‌گذاران توسط دولت نیز بستگی دارد، خاطرنشان کرد: برداشت ما از اقدامات اخیر وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده توجه ویژه آقای شریعتمداری به بخش معدن است،با توجه به برنامه وزیر به مجلس و کمیسیون صنایع و معادن بسیار امیدوار هستیم تا بخش معدن به جایگاه اصلی خود برسد.

عناوین برگزیده