تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۵۷۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
فرصت دو ماهه شریعتمداری برای برنامه اجرایی رفع مشکلات ذوب آهن

تکمیل زنجیره تولید یکی از اولویت های رشد صنعت فولاد است

می متالز - وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره تولید یکی از اولویت های رشد صنعت فولاد است.
تکمیل زنجیره تولید یکی از اولویت های رشد صنعت فولاد است

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری شامگاه سه شنبه همراه با رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیران ارشد وزرات صنعت معدن و تجارت با حضور در شرکت ذوب آهن اصفهان و برگزاری جلسه بررسی مشکلات این شرکت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان تامین اجتماعی و ذوب آهن به عنوان مجموعه های مرتبط ذوب آهن باید در مدت 2 ماه نسبت به برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی برای حل مشکلات ذوب آهن تشکیل جلسه دهند.

شریعتمداری در این جلسه که استاندار اصفهان نیز حضور داشت ادامه داد: در این مدت بخشی از برنامه ها باید اجرا شده تا مشکلات این واحد تولیدی کاهش یابد. وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی کامل دارد تا برای حل مشکلات ذوب آهن به طور فعالانه عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راه باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز کمک کننده باشد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه باید با کاهش هزینه‌ها، این واحد را فعال نگه‌داریم، گفت: این مجموعه دارای مدیرعامل با تجربه‌ای است و تقویت فعالیت اجرایی نیز باید در دستور کار قرار گرفته شود. ما نیز در حیطه اختیاراتمان تمام تلاش لازم را انجام می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بایستی مالک نیز بیش از گذشته به کار ورود کرده و برای برطرف کردن مشکلات اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی همچنین از ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین مجموعه های تولیدی در کشور یاد کرد و گفت: عدم توازن در توسعه صنعت فولاد کشور و ذوب آهن اصفهان موجب شده این کارخانه با مشکلات عدیده ای روبرو شود اما این مسائل قابل حل است.

شریعتمداری با اشاره اینکه چرخه فولاد صنعت کشور نیازمند نگاه کلی تر است خاطرشان کرد: زنجیره ارزش در تمام مجموعه های صنعتی به ویژه در ذوب آهن اصفهان باید تکمیل شود و توسعه بخش های مختلف آن با برنامه ریزی و درایت لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی که مجموعه های صنعتی را در اختیار گرفته است باید مسئولیت های آن را به طور فرا گیر بپذیرد گفت: ایفای مسئولیت ها باید از طرف ذوب آهن به طور همه جانبه انجام شود تا مشکلات این مجموعه تولیدی بیش از گذشته افزایش نیابد.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: واگذاری های غیر اصولی به بخش خصوصی در دولت یازدهم متوقف شد و این امر جلوی بسیاری از مشکلات دیگر را گرفت.

در این جلسه که رییس هیات عامل ایمیدرو، استاندار اصفهان،مدیرعامل، معاونان و مدیران بخش های مختلف کارخانه ذوب اهن اصفهان حضور داشتند و به بررسی مشکلات ذوب آهن اصفهان پرداختند.

شریعتمداری عصر سه شنبه در سفر به اصفهان به کارخانه ذوب آهن عزیمت و از این مجموعه صنعتی دیدن کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده