تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۵۸۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گام های بلند دیگر در جهت رشد صنعتی و اقتصادی جنوب کرمان با افتتاح و کلنگ زنی پروژه های صنعتی و معدنی

بهره برداری از 4 واحد صنعتی جنوب کرمان / آغاز عملیات احداث بزرگترین کارخانه فرآوری مس جنوب شرق کشور

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از افتتاح چندین طرح صنعتی و معدنی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت : با توجه به پیشرفت های حاصله در حوزه های صنعتی و معدنی و به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها، 17 طرح صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری 819 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 273 نفر آماده افتتاح می باشند.
بهره برداری از 4 واحد صنعتی جنوب کرمان / آغاز عملیات احداث بزرگترین کارخانه فرآوری مس جنوب شرق کشور

به گزارش می متالز، اسکندری نسب افزود: به همین مناسبت 3 واحد صنعتی در شهرستان جیرفت شامل یک سردخانه 1500 تنی، مرکز معاینه فنی خودرو و سومین کارخانه تولید قطعات برنجی وسایل گازسوز کشور با ظرفیت 140 هزار دستگاه و همچنین در شهرستان عنبرآباد نیز سردخانه صنعتی 5000 تنی آغاز بکار کردند.
وی افزود: با احداث این دو سردخانه و سردخانه های مشابه خصوصاً طی یک سال گذشته، شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در خصوص نگه داری محصولات کشاورزی و سردخانه به خودکفایی رسیده و از این لحاظ نیاز منطقه رفع شده است.
ادامه روند جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در جنوب کرمان با آغاز احداث دو کارخانه فرآوری مس دیگر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در ادامه افزود: عملیات احداث یکی از بزرگترین کارخانه تولید مس کاتد بخش خصوصی نیز در منطقه ساردوئیه جیرفت از امروز آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: این کارخانه که توسط بخش خصوصی و شرکت مس کاوان اطلس کارمانیا احداث خواهد شد، با ظرفیت 20 هزار تن در سال و سرمایه گذاری 310 میلیارد ریالی در فاز اول توانایی ایجاد اشتغال برای 80 نفر به صورت مستقیم را خواهد داشت.
اسکندری نسب گفت: مجوز احداث این کارخانه در امسال صادر شده و ان شا اله تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
آغاز دوباره روند احداث کارخانه تولید مس کاتد سرگز شرکت توسعه صنایع مس جیرفت پس از 7 سال وقفه به عنوان یکی دیگر از بزرگترین مجموعه های صنعتی و معدنی مس بخش خصوصی کشور
محمود اسکندری نسب همچنین در بازدید از روند احداث کارخانه مس کاتد سرگز متعلق به شرکت توسعه صنایع مس جیرفت گفت: با تلاش های بی وقفه سازمان و پیگیری های مکرر جهت ورود سرمایه گذار جدید، فاز اول این کارخانه پس از 7 سال وقفه مجدداً وارد مرحله احداث شد که اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصدی بوده و پیش بینی می گردد تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی در خصوص روند احداث این مجموعه گفت: حدود 4 سال برنامه ریزی لازم برای فعال کردن مجدد عملیات احداث این مجموعه معدنی که فعالیت احداث آن با درصد پیشرفت پایینی 7 سال قبل و در ابتدای کار متوقف شده بود، انجام شد. در ابتدا رایزنی های متعددی با سرمایه گذار جهت فعالیت مجدد انجام شد که ایشان انصراف خود را از ادامه کار و آمادگی واگذاری به سرمایه گذار جدید را اعلام کردند.

 

توسعه سرمایه گذاری خارجی در جنوب کرمان

اسکندری نسب ادامه داد: سپس طی تلاش های بی وقفه و شبانه روزی در جهت جذب سرمایه گذار جدید، بحمدلله این مهم حدود 6 ماه پیش با جذب شرکت سرمایه گذاری قوی و فعال در حوزه نفت و گاز به ثمر نشست که سرمایه گذار جدید تمامی مجموعه را از سرمایه گذار قبلی خریداری و فوراً عملیات احداث کارخانجات و همچنین اکتشافات تکمیلی در معدن را آغاز نمود.
وی افزود: ظرفیت این فاز تولید سالانه 3500 تن مس کاتد می باشد.
وی بیان داشت: سرمایه گذاری این کارخانه بالغ بر 210 میلیارد ریال می باشد و حداقل برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: روند احداث فاز دوم کارخانه نیز جهت تولید سالانه 30 هزار تن کنسانتره مس سولفیدی به زودی آغاز خواهد شد که در این مجموعه نیز پس از احداث، بیش از 250 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد. وی اشتغالزایی غیر مستقیم این مجموعه را بیش از 2000 نفر اعلام کرد.
رئس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: با توجه به آغاز عملیات اکتشاف حین استخراج در این معدن، پیش بینی می گردد ذخیره قطعی کنونی که یک میلیون و 200 هزار تن است، به بیش از 20 میلیون تن افزایش یابد و بدین شکل این معدن یکی از بزرگترین معادن خصوصی کشور خواهد بود.
کلنگ زنی احداث کارخانه مجهز سنگ بری در عنبرآباد
دکتر محمود اسکندری نسب در آیین کلنگ زنی کارخانه سنگبری در شهرستان عنبرآباد گفت: این کارخانه نیز با همت و تلاش خستگی ناپذیرسرمایه گذار بخش خصوصی و جهت جلوگیری از خام فروشی سنگ های ساختمانی و تزئینی منطقه با ظرفیت 25 هزار تن در سال احداث خواهد شد.
وی افزود: سرمایه گذاری این طرح 74 میلیارد ریال در فاز اول و اشتغالزایی مستقیم آن 65 نفر می باشد.
اسکندری نسب بیان کرد: این کارخانه بزرگ سنگبری شامل 28 هزار متر سالن سرپوشیده و 4 خط مجزای تولید خواهد بود که سنگ های تولیدی آن در 4 رنگ متفاوت تولید خواهند شد.
وی اظهار داشت: در کنار این کارخانه یک آزمایشگاه مجهز و همچنین یک نمایشگاه سنگ نیز احداث خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: فاز اول این کارخانه تا 6 ماه آینده و سایر فاز ها تا دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی در پایان گفت: سرمایه گذاری این واحدها و طرح های در حال اجرا بالغ بر 705 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آنها 325 نفر می باشد.

عناوین برگزیده