تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۵۸۱۹
سرویس خبر : انرژی

آسیب طوفان هاروی به پالایشگاههای بزرگ امریکا

می متالز - ده پالایشگاه نفت خام در اطراف هوستون و کورپس کریستی در تگزاس که در معرض بارانهای سیل آسا و سیل ویرانگر طوفان هاروی قرار داشتند، در آخر هفته بسته شدند. ظرفیت تولید این پالایشگاهها نزدیک به دو میلیون بشکه نفت خام در روز می باشد.
آسیب طوفان هاروی به پالایشگاههای بزرگ امریکا

به گزارش می متالز، در امتداد سواحل خلیج امریکا ده ها پالایشگاه و دیگر کارخانه های تبدیل نفت به گاز، بنزین و سایر فرآورده ها وجود دارد. تقریبا نزدیک به یک سوم کل ظرفیت تولید انرژی کشور در این منطقه قرار دارد. شرکت رویال دوش شل پالایشگاه خود در این منطقه که با ظرفیت تولید روزانه 340 هزار بشکه از بزرگترین پالایشگاههای نفت امریکاست را فعلا تعطیل کرده است، همینطور اکسون موبیل، دومین تولیدکننده نفت امریکا با ظرفیت تولید 560 هزار بشکه در روز و فیلیپس با ظرفیت تولید 260 هزار بشکه در روز. این در حالی است که بسته شدن کانال های کشتیرانی در منطقه روند تولید سایر پالایشگاهها را نیز دچار اختلال کرده است.

کارخانه لوله مگلان نیز خط لوله نفت خام و محصولات تصفیه شده خود در منطقه هوستون را تعطیل کرده چراکه احتمال توقف تولید سایر پالایشگاههای منطقه بالاست. طبق اعلام خبرنامه نفت، پالایشگاههای فلینت هیلز، والرو و سیتگو نیز با ظرفیت تقریبی تولید 700 هزار بشکه در روز به دلیل اقدامات کنترلی می بایست بسته شوند. این در حالی است که خسارات فراوان در کل منطقه حضور کارکنان در سرکار خود را دچار مشکل کرده است.

طبق گزارش اداره ایمنی و محیط زیست، نزدیک به 22 درصد کل ظرفیت تولید نفت در خلیج مکزیک بسته شده که این میزان در حدود 378 هزار بشکه در روز از مجموع 1.75 میلیون بشکه در این منطقه است. با وجود کاهش تولید نفت در منطقه، قیمت نفت به دلیل اثرات طوفان کاهش پیدا کرده است. نفت برنت با کاهش قیمت در سطح 52.39 دلار هر بشکه و نفت وست تگزاس اینترمدیت با بیش از یک درصد کاهش قیمت به 47.32 دلار هر بشکه رسید.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده