تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۵۸۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

مشکل فروش ریل تولیدی ذوب آهن حل می شود

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان یک افتخار ملی است و قصد داریم با برگزاری جلسه مشترک با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مشکل نخریدن این محصول توسط راه آهن را حل کنیم.
مشکل فروش ریل تولیدی ذوب آهن حل می شود

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری، عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از خطوط تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بدهی های گذشته دلیل عدم خرید ریل تولید شده در ذوب آهن توسط راه آهن است اما قصد داریم با برگزاری جلسه هایی با مسئولان راه آهن این مشکل را برطرف کنیم.
وزیر صنعت معدن تجارت اضافه کرد: ذوب آهن مطابق با استانداردهای روز دنیا به تولید ریل پرداخته و استفاده از توانایی‌های این مجموعه صنعتی ما را از واردات این محصول از خارج کشور بی نیاز خواهد کرد.
او اظهارکرد: امروز بخش قابل توجهی از ریل مورد نیاز کشور از کشورهای مختلف دنیا وارد می شود و طبیعی است که می توانیم با استفاده از این محصول داخلی نه تنها به توسعه فعالیت این کارخانه کمک کرده بلکه ریلهای ایرانی در مسیر حرکت قطارهای کشور قرار گیرد که این مسئله خود یکی از افتخارات مهم برای کشور خواهد بود.
شریعتمداری با اشاره به مشکلات کنونی کارخانه ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات کنونی این مجموعه صنعتی ریشه در گذشته دارد، اما می‌توان برطرف کردن مشکل سرمایه در گردش و همچنین برنامه ریزی مناسب برای پرداخت بدهی ها می توان شرایط این کارخانه بزرگ صنعتی را سر و سامان داد.
وی افزود: ذوب آهن یکی از قدیمی ترین واحدهای صنعتی کشور است و این کارخانه نه تنها یک واحد تولیدی است، بلکه کارشناسان و متخصصان آن در جای جای صنعت فولاد کشورمان فعالیت می کنند و دانش آنها برای همه مجموعه های تولیدی فولاد، مفید و ضروری است.
شریعتمداری از کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن و همچنین خطوط تولید ریل ملی بازدید کرد.

عناوین برگزیده