تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۵۸۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سیمان سفید در کارخانه سیمان استهبان/صادرات سیمان‌ سفید استهبان در انتظار صدور مجوز

می متالز - همزمان با هفته دولت، تولید سیمان سفید در کارخانه سیمان استهبان به‌ وسیله متخصصان داخلی آغاز شد.
تولید سیمان سفید در کارخانه سیمان استهبان/صادرات سیمان‌ سفید استهبان در انتظار صدور مجوز

به گزارش می متالز، رئیس هیأت مدیره شرکت سیمان سفید استهبان در این باره اظهار داشت: پس از تغییر مالکیت شرکت سیمان استهبان از خردادماه گذشته، کار مطالعه، امکان‌سنجی، مشاوره و عملیات اجرایی جهت تغییر محصول تولیدی کارخانه سیمان استهبان شروع و نهایتاً در بامداد ۴ شهریور کلینکر سیمان‌سفید تولید شد.

ابراهیم غلام‌زاده افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کارخانه سیمان استهبان اروپایی و از بهترین برندهای صنعتی است و از طرفی کارکنان و نیروی انسانی بسیار توانمندی در این مجموعه وجود دارند و علاوه بر آن بهترین مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قاطعانه نوید تولید باکیفیت و کمیت خوبی را می‌دهیم.

وی بیان کرد: ازآنجاکه ادامه تولید سیمان خاکستری در کارخانه‌های سیمان با ظرفیت پایین توجیه اقتصادی ندارد، چنانچه این تغییر در سیمان استهبان اتفاق نمی‌افتاد به‌زودی این کارخانه با مشکل تعطیلی مواجه و تعداد زیادی از کارگران بیکار می‌شدند.

غلام‌زاده خاطرنشان کرد: درگذشته بیش از ۴۰۰ نفر در این کارخانه مشغول بکار بوده‌اند که متأسفانه در خردادماه سال ۹۶ این تعداد به ۱۶۵ نفر رسیده بود و  اگر همین روند ادامه پیدا می‌کرد تا پایان سال این میزان به نصف کاهش پیدا می‌یافت.

وی تصریح کرد: تمام مقدمات لازم جهت صادرات صددرصدی این کارخانه به بازارهای خارجی فراهم‌ شده و درصورتی‌که مجوزهای لازم از طرف سازمان صنعت، معدن، تجارت و استاندارد صادر شود، از اواسط شهریور صادرات سیمان‌ سفید استهبان شروع خواهد شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: با افزایش ظرفیت سیمان‌سفید استهبان، ۲۰ درصد به ظرفیت تولید سیمان‌سفید کشور افزوده‌ شد.

غلام‌زاده وجود ۳ کارخانه سیمان‌سفید در استان فارس که هر سه از کیفیت خوبی نیز برخوردار می‌باشند را فرصت خوبی برای توسعه صادرات استان دانست و تأکید کرد: جا دارد مسئولین استان فارس نسبت به این صنعت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان‌سفید استهبان بعد از سیمان‌سفید شرق (مشهد) بزرگ‌ترین کارخانه سیمان‌سفید کشور است، گفت: از ۸ کارخانه تولید سیمان‌سفید در کشور ۳ کارخانه در استان فارس قرار دارد و این استان با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن سیمان‌سفید بیش از یک‌سوم سیمان‌سفید کشور را تولید می‌کند.

این مقام مسؤول مشکل کمبود ناوگان حمل نقل در شهرستان استهبان و کمبود آب صنعتی را به‌عنوان دو مشکل بزرگ حال حاضر پیش روی صادرات سیمان استهبان ذکر و ابراز امیدواری کرد: این مشکل با مساعدت استانداری و سازمان صنعت معدن تجارت فارس مرتفع گردد.

عناوین برگزیده