تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۴۶۵
کد خبر: ۵۸۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی مطرح کرد:

تعمیر و بازسازی مسیر ریلی کرمان به یزد در سایه فراموشی/ نامه به رئیس جمهوری برای پیگیری مطالبات‌ بازنشستگان فولاد

می متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نامه به رییس جمهوری برای پیگیری حقوق و مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد خبرداد.
تعمیر و بازسازی مسیر ریلی کرمان به یزد در سایه فراموشی/ نامه به رئیس جمهوری برای پیگیری مطالبات‌ بازنشستگان فولاد

به گزارش می متالز، محمدرضا پور ابراهیمی درخصوص تکمیل پروژه های زیرساختی حوزه انتخابیه گفت:متاسفانه مدت ها است باید مسیر ریلی کرمان به یزد تعمیر و بازسازی می شد که متاسفانه انجام نشده است؛ درحالی که متوسط سرعت در این خط کماکان 40 کیلومتر است و این موضوع برای مردم مشکل ایجاد کرده است که باید پس از این همه تذکر از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم برای مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خط آهن جدیدی که قرار بود از کرمان به سمت سیرجان برود و برای حمل بار و مسافر استفاده شود متاسفانه هنوز با اینکه توافق نامه آن انجام شده عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت باند دوم فرودگاه کرمان متوقف شده است افزود: همچنین کار احداث ساختمان جدید فرودگاه کرمان متاسفانه اجرایی و عملیاتی نشده است که وزارت راه و شهرسازی باید در این خصوص پاسخ گو باشد.

پورابراهیمی درادامه با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی درخصوص اختصاص زمین به جوانان فاقد مسکن از دو سال قبل دستور داده ولی تا امروز هیچ زمینی به جوانان واجد شرایط در استان کرمان در قالب مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی، واگذار نشده است که امیدواریم در  دوره جدید به این موضوع توجه ویژه شود.

عضومجمع نمایندگان استان کرمان درمجلس با اشاره به دیدار خود با معدنکاران بازنشسته کرمان و بازنشستگان صنعت فولاد گفت : متاسفانه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هیچ  اهتمامی برای حل مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد درکشور ندارد، درحالی که بسیاری از این افراد ریه خود را از دست داده اند و دچار بیماری هستند، اما با حقوق مستمری بسیار ناچیزی روزگار می گذرانند و در حال حاضر  بین وزارت کار و سازمان برنامه پاسکاری می شوند و کسی پاسخگوی آن ها نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: رفع مشکلات این قشر زحمتکش حتما نیازمند اهتمام دولت است و اگر در صورتی که ظرف چند روز آینده مشکل آن ها حل نشود، به رئیس جمهوری نامه می نویسیم و در صورت عدم حل مشکل در قالب سئوال از رئیس جمهور حتما این موضوع را مدنظر قرار خواهیم داد.

عناوین برگزیده