تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۵۸۴
کد خبر: ۵۸۵۴
سرویس خبر : انرژی
رحیمی:

قرارداد بازطراحی راکتور اراک منعقد و فاز عملیاتی آن آغاز شده است

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس شورای اسلامی از ورود به فاز عملیاتی باز طراحی راکتور اراک خبر داد.
قرارداد بازطراحی راکتور اراک منعقد و فاز عملیاتی آن آغاز شده است

به گزارش می متالز، علیرضا رحیمی در خصوص آخرین وضعیت بازطراحی آب سنگین اراک اظهار داشت: اخیرا کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور از ورود به فاز دوم بازطراحی راکتور اراک خبر داده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که منظور سخنگوی سازمان انرژی کشور ورود به فاز عملیاتی باشد، تا امروز کارهای مطالعاتی و عقد قرارداد بازطراحی راکتور اراک انجام شده است و بعد از گذشت یکسال به فاز عملیاتی آن وارد می شویم.

وی با بیان اینکه شرکت اصلی بازطراحی راکتور اراک ایرانی است، توضیح داد: برای بازطراحی راکتور اراک، شرکت ایرانی مسئولیت آن را بر عهده گرفته است و شرکت چینی به عنوان مشاور در کنار ما قرار دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاخیر در ورود به فاز عملیاتی بازطراحی راکتور اراک، گفت: باید شرکت ایرانی و چینی بر سر قرارداد و طراحی راکتور جدید به تفاهم می رسیدند و برای این منظور قراردادی امضا می کردند به این جهت فاز اول یعنی عقد قرارداد زمانبر بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری آمریکا در زمینه بازطراحی راکتو اراک اظهار داشت: این کشور در هیچ کدام از بخش های اجرای برجام به عهد خود پایبند نبود، با این حال کمالوندی از خوش عهدی آنها در زمینه بازطراحی راکتور اراک گفته است که باید صحت موضوع بررسی شود.

عناوین برگزیده