تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۵۸۸۰

تنوع محصولات نانوی ایرانی در سبد خارجی‌ها

می متالز - دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: درحال‌حاضر ۱۶۰ شرکت و بیش از ۳۶۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در کشور وجود دارد و محصولات این شرکت‌ها به بیش از ۲۰ کشور صادر می‌شود.
تنوع محصولات نانوی ایرانی در سبد خارجی‌ها

به گزارش می متالز، سعید سرکار بابیان اینکه دو موضوع صنعتی سازی و توسعه بازار به‌صورت ویژه در دستور کار ستاد نانو قرارگرفته است، بیان کرد: تمام تلاش ما معطوف به توسعه بازار‌های بین‌المللی است.
سرکار افزود: هرچند توسعه فناوری در کشور با محدودیت‌هایی ازجمله به‌روز نبودن صنایع روبه‌رو است، بااین‌حال، برای صادرات فناوری و توسعه بازارهای بین‌المللی برنامه‌های متنوعی را طراحی کرده‌ایم.
به گفته سرکار، هرچند صادرات به این کشور‌ها رقم خوبی را نشان می‌دهد اما انتظار ما از صادرات بیش از این است به همین دلیل در نظر داریم میزان و تنوع محصولات را افزایش دهیم و به کشور‌های بیشتری صادرات داشته باشیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: اکنون به کشورهای روسیه، کره جنوبی، چین، آلمان، استرالیا، اسپانیا و غیره صادرات داریم.
وی افزود: یکی از الزامات توسعه صادرات آموزش به شرکت‌های دانش‌بنیان برای رعایت استاندارد‌های جهانی و صادرات است و ستاد نانو برنامه‌های لازم برای حمایت و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی را فراهم کرده است.همچنین پایگاه‌هایی در دیگر کشور‌ها برای فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته خواهد شد.
 

عناوین برگزیده