تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۵۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به خانه ملت خبر داد:

۱۳هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از بانک سرمایه در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بدون بازگشت بوده است

می متالز - کوچکی‌نژاد می‌گوید با احتساب جرایم، تاخیرها و سودها بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از بانک سرمایه خارج شده و عودت داده نشده است.
۱۳هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از بانک سرمایه در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بدون بازگشت بوده است

به گزارش می متالز، جبار کوچکی‌نژاد  با اشاره به جلسه ارائه گزارش عملکرد مالی بانک سرمایه از سوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون آموزش مجلس طی هفته گذشته، گفت: در این جلسه ضمن تشریح عملکرد مالی این بانک، کارشناسان و پژوهشگران نیز توضیحاتی از دلایل پیش آمدن مشکلات، میزان منابع بانک و اینکه چه افرادی سهامداران بانک بودند به کمیسیون ارائه دادند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشات ارائه شده پس از بررسی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات به صحن مجلس فرستاده می‌شود، افزود: با احتساب جرایم، تاخیرها و سودها، حدود 13 هزار و 220 میلیارد تومان از بانک خارج شده و بازگشت نداشته است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه 70 درصد از این رقم مشکوک الوصول هستند یعنی مشخص نیست 70 درصد این پول‌ها را چه افرادی دریافت کرده‌اند، گفت: کمیسیون به دنبال دعوت از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در سال‌هایی است که تخلف مالی صورت گرفته است که حدودا از سال 90 تا 94 می‌شود.

عناوین برگزیده