تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۵۹۱۷
سرویس خبر : انرژی
رحیمی:

بازدید سرزده از اماکن نظامی ایران در دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بازدید سرزده از اماکن نظامی ایران در دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست.
بازدید سرزده از اماکن نظامی ایران در دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست

به گزارش می متالز، علیرضا رحیمی با اشاره به هشتمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی از راستی آزمایی فعالیت هسته ای ایران، اظهار داشت: آخرین گزارش آژانس نشان دهنده آن است که ایران به تعهدات خود عمل کرده و انحرافی از برنامه صلح آمیز هسته ای ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به بازرسی های گذشته آژانس از فعالیت های ایران، ادامه داد: در گذشته راستی آزمایی چند لایه از فعالیت های ایران صورت گرفت که آژانس تمام فعالیت های هسته ای و غیر هسته ای ایران را صلح آمیز اعلام کرد و بر اساس همین اطمینان هشتمین گزارش نیز ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمانو برای هشتمین بار بر تعهد ایران به برجام تاکید کرده است، گفت: به نظر می رسد تاکید آمانو بر پایبندی ایران به برجام پاسخی به لابی های آمریکا و سفر اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین است.

رحیمی در خصوص نحوه بازدید از اماکن نظامی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، توضیح داد: آژانس رژیم نظارتی در خصوص فعالیت هسته ای وتعریف روشنی از پروتکل های نظارتی دارد بنابراین اگر قرار به بازرسی از اماکن نظامی ایران باشد قطعا نیاز به تایید و موافقت جمهوری اسلامی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال به هیچ وجهه بازدید سرزده از اماکن نظامی ایران در دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست، این در شرایطی است که بازدیدهای سرزده از سایت های هسته ای چندین نوبت صورت گرفته و اطمینان لازم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه گزارش هشتم آژانس بین المللی انرژی اتمی سازنده است، گفت: آخرین گزارش سازنده و رو به جلو است که نگاه بلند مدت به برجام را منعکس می کند. در شرایطی که برجام منافع عمومی را تامین می کند اما هنوز باید برای حفظ این توافق تلاش کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال انتظار می رود که آمانو با ادبیات رسا تر و واضح تری نسبت به زیاده خواهی و شبهه افکنی آمریکا واکنش نشان دهد از مفاد برجام دفاع کند.

عناوین برگزیده