تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۵۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فلاحتی:

ترامپ نمی تواند توافق بین المللی برجام را لغو کند/ پاریس در نقض برجام با واشنگتن همراه نمی شود

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ترامپ نمی تواند توافق بین المللی برجام را لغو کند.
ترامپ نمی تواند توافق بین المللی برجام را لغو کند/ پاریس در نقض برجام با واشنگتن همراه نمی شود

به گزارش می متالز، فرهاد فلاحتی سفیر فرانسه در واشنگتن تاکید کرد که  پاریس با لغو توافق هسته‌ای مخالف است، اظهار داشت:در اینکه کشورهای گروه1+5 به نوعی تحت فشار سیاست‌های آمریکا هستند تا از برجام خارج شوند، شکی نیست و ترامپ تمام توان و هم افزایی خود را به کار می گیرد تا کشورهای اروپایی را در مسیر تهدید ایران قرار دهد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کنند تا ما از تعهدات برجامی خود خارج شویم  و برجام از سوی ایران نقض شود تا ضوابط بین المللی علیه ایران شکل بگیرد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا ماه های آینده کشورهای اروپایی را همراه خود کند، گفت: اما موضوع این است که برجام تعهد بین المللی است و کشورهای طرف قرارداد آن را امضا کرده اند، اکنون که نظام بین الملل این توافق را پذیرفته است و اشخاص نمی‌توانند آن را به دلیل شخصی از اجرای آن پرهیز کنند.

فلاحتی با بیان اینکه ترامپ نیز باید متعهد به برجام باشد اظهار داشت: دولت های طرف توافق بین المللی موظف به اجرای آن هستند و  با تغییر رئیس جمهور این امر ساقط نمی شود، ترامپ با وجود اینکه دلخوشی از برجام ندارد اما برنامه ای با وجود اینکه تمام دلخوشی از برجام ندارند اما دولت آمریکا باید به آن عمل کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران در زمینه‌ی انجام تعهدات خود در برنامه برجام جلو است و این آمریکاست که باید تعهدات معوقه خود را در برجام اجرایی کند.

عناوین برگزیده