تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۵۹۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

شکست ایران هراسی امنیت سرمایه گذاری در کشور را ارتقا بخشید/ تشریح دلایل تعهد ایران به برجام

می متالز - علیرضا رحیمی معتقد است که با توجه به تاثیر مثبتی که برجام در سطح جهانی برای ایران داشته، تهران نگاه متعهدانه‌ای به برجام دارد.
شکست ایران هراسی امنیت سرمایه گذاری در کشور را ارتقا بخشید/ تشریح دلایل تعهد ایران به برجام

به گزارش می متالز، علیرضا رحیمی با اشاره به سخنان روحانی در گفتگوی تلویزیونی، اظهار داشت: آقای روحانی شرایط جاری ایران در جامعه جهانی را تشریح کرد، به خصوص وضعیت کشور در حوزه اقتصاد بین الملل و حوزه بین الملل را با ذکر مصادیقی بیان کرد تا برای مردم نیز قابل مشاهده باشد.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشاره به قرارداد توتال که اولین قرارداد سرمایه گذاری مشترک بزرگ در کشور بود از جمله مصادیق بهبود وضعیت ایران در عرصه بین‌الملل است، همچنین موضوع دیگر نیز گشایش در حمل و نقل هوایی و نوسازی هواپیماها بود که مردم به خوبی آن را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه گشایش‌هایی در حوزه‌های بانکی رخ داده که بیشتر تاجرها و بخشی از مردم آن را به خوبی احساس می‌کنند، اما حوزه‌هایی مانند حمل و نقل عمومی را مردم عملاً مشاهده می‌کنند، افزود: نگاه ما نیز این است که صحبت‌های آقای ظریف محقق شده؛ یعنی ایران هراسی در جهان شکسته شده که این موضوع امنیت سرمایه گذاری در ایران را افزایش داده است.

 رحیمی با بیان اینکه کشورها و شرکت‌های بزرگ این موضوع را حس کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم این گشایش ها را گسترش دهیم تا تجار، بازرگانان، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور بتوانند در یک کلاس بین المللی با استفاده از فضای موجود، بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای روحانی بیان کرده ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود، ادامه داد: این موضوع رویکرد کل نظام است و به این دلیل نقض کننده اول برجام نخواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی ایران مذاکره نکرده تا آن را نقض کنیم یا ۲۴ ماه مذاکره نکردیم که از برجام خارج شویم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هدف بزرگتری وارد مذاکرات شد و به توافق برجام رسید، اظهار داشت: با توجه به تاثیر برجام در سطح جامعه جهانی، ایران نگاه متعهدانه‌ای به برجام دارد و انتظار داریم ۱+۵ نیز رویکرد متعهدانه‌ای به برجام داشته باشند و در همین فضا بتوانند رویکرد آمریکا را نیز تغییر دهند.

عناوین برگزیده