تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۵۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

در بخش صنعت همدان در حال حاضر 1178 واحد پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد

می متالز - حمیدرضا متین درجمع اصحاب رسانه گفت: از کل واحدهای صنعتی استان حدود 400 واحد در شهرکهای صنعتی قرار دارد و 800 واحد خارج از شهرکهای صنعتی است.
در بخش صنعت همدان در حال حاضر 1178 واحد پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد

 به گزارش می متالز؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به پیگیری‌های واحدها گفت: واحد گندله‌سازی اسدآباد نخستین تولید خود را در دوشنبه هفته گذشته داشت و برای افتتاح آن منتظر اعلام حضور معاون اول رئیس جمهور هستیم تا در چند روز آینده افتتاح شود.

متین با بیان اینکه کلنگ‌زنی مهام کاغذ را نیز در برنامه چند روز آینده داریم گفت: افتتاح واحد تبدیل داروی تویسرکان را با حضور معاون رئیس جمهور داریم ضمن اینکه افتتاح طرح توسعه تولید تراورس‌های بتنی شرکت بریس را نیز در این برنامه داریم.

 وی افزود: با پیگیری نمایندگان استان و استاندار همدان مقرر شد شرکت صبا نور  یک واحد گندله سازی و یک واحد کنسانتره دیگر را به مجموعه خود اضافه کند که با این حساب در 3 سال آینده 1100 تن کنسانتره و 1100 تن گندله در استان تولید می‌شود و ظرفیت خوبی در حال کارسازی است که امیدواریم به مرحله ظهور بنشیند.

این مسئول با بیان اینکه آندولوزیت از نسوزهای نادر کشور است که نخستین معدن آن در ملایر کشف و شناسایی شده است گفت: کارخانه تولید آندولوزیت در شهرک صنعتی ملایر احداث شده و در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 48 درصد از ماشین آلات آن نصب شده و امیدواریم نخستین تولیدکننده واحد دانه بندی آندلوزیت در کشور باشیم که یکی از مصارف آن رد به کار بردن نسوزها، پشم شیشه، آجرهای نسوز و غیره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به موضوع فروسیلیس دوم و سوم شرکت آذرخش اعلام کرد: پیشبینی می‌کنیم تا این واحد را در بهمن ماه امسال افتتاح شود که به عنوان چهارمین واحد در کشور شناخته می شود و واحد سوم نیز در نهاوند قرار دارد که از طریق بانک صادرات پیگیری شده و امیدواریم در در صورت دریافت تسهیلات در سال 97 به بهره‌برداری برسد.

متین اظهار داشت: علی رغم رکود موجود و کمبود بازار رشد تولید در استان بد نبوده و شیب مناسبی در رابطه با آمار تولیدات موجود است به طوری‌که بین سه ماهه دوم و سه ماهه پایان سال گذشته رشد تولید شروع شد و از نظر ظرفیت تولید رشد مثبتی داشته است چرا که واحدهای تولیدی موظف به ثبت آمار خود در سامانه هستند.

وی با بیان اینکه 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفته است بیان کرد: در بحث سرمایه ثابت برای هر واحد تا 2 میلیارد تومان سقف تسهیلات تعیین شده و در سال گذشته 24 میلیارد تومان برای شرکت مهام کاغذ و 6 میلیارد تومان به شرکت هگمتان دارو اعطا شده و این واحد به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در شرکت مهام کاغذ سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی انجام گرفته اظهار داشت: در کشور تنها یک واحد در سبزوار خراسان کاغذ با عرض چهار متر تولید می‌کند که دومین آن در همدان است.

عناوین برگزیده