تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۵۹۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شریعتمداری:

سازمان های توسعه ای از جمله ایمیدرو باید تقویت شوند / هدفگذاری بخش معدن در دولت دوازدهم ، دستیابی به رشد 9.3 درصدی

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان های توسعه ای از جمله ایمیدرو باید تقویت شوند.
سازمان های توسعه ای از جمله ایمیدرو باید تقویت شوند / هدفگذاری بخش معدن در دولت دوازدهم ، دستیابی به رشد 9.3 درصدی

محمد شریعتمداری در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو ضمن بیان این مطلب گفت: اگر مبی خواهیم سازمان توسعه ای ایمیدرو نقش خود را در توازن صنعتی و معدنی کشور ایفا کند، باید تقویت شود تا در آن گروه از فعالیت های معدنی که بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری مستقل نیست و تمایل به مشارکت دارد یا هر جا در جغرافیای ایران امکان ورود مستقل بخش خارجی وجود ندارد، بتواند با قدرت حضور یابد.
وی ادامه داد: تقویت کردن ایمیدرو یکی از مهمترین وظایف مجمع عمومی این سازمان بشمار می رود و باید همه تلاش خود را بکنند تا این اتفاق بیفتد. ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدادی سازمان داریم که رسما اعلام شده اند که توسعه ای اند یا اینکه واقعا هستند و اسمشان اعلام نشده است. ایمیدرو، ایدرو، سازمان شهرک های صنعتی، سازمان توسعه تجارت ایران و پتروشیمی مراکز مهمی اند که دولت باید برای تقویت آنها و برای پیشتازی در عرصه های صنعتی و معدنی کشور توجه ویژه کند.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، اگر سازمان های توسعه ای را تضعیف کنیم دولت را تضعیف کرده ایم اگر حرکت اینها را کند کنیم حرکت اقتصادی دولت را کند کرده ایم. باید بدانیم بدون اینها توسعه اقتصادی ایران ممکن نیست. هر چقدر می توانیم در تقویت اینها تلاش کنیم.
شریعتمداری با بیان اینکه رشد 9.3 درصدی معدن طبق برنامه تکلیف بزرگی به دوش ما است ، تصریح کرد: پیش نویس اولیه برنامه های پیشنهادی دولت دوازدهم به منظور توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور امروز تهیه شده است. این پیش نویس در جلسات داخلی وزارتخانه و هم با بخش غیر دولتی فعال در حوزه معادن و صنایع معدنی کشور و نیز همکاران دیگر ما در مجمع عمومی و شورای عالی معادن مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و تا حداکثر یک ماه آینده باید برنامه هایمان را برای پیشبرد عملیات معدنی در کشور نهایی کنیم.
وی ادامه داد: فعالان معدنی باید هر روز موضوع دسترسی به رشد 9.3 درصدی توسعه معدنی را در ذهن خود مرور کنند و نقش خود را در تحقق این مهم ارزیابی کنند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده