تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۳۷۶
کد خبر: ۵۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

از این پس سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی صادراتی مورد حمایت بیمه‌ای قرار می‌گیرند

می متالز - عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران: این صندوق از این پس واحدهای تولیدی جدیدی را که با هدف صادرات بیش از 60 درصد محصول تولیدی خود شکل می‌گیرند را بیمه سرمایه‌گذاری می‌کند.
از این پس سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی صادراتی مورد حمایت بیمه‌ای قرار می‌گیرند

به گزارش می متالز، عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران به بیان وظایف و فعالیت‌های این صندوق پرداخت. وی وظیفه اصلی چنین صندوق‌هایی را پوشش ریسک‌های تجاری و سیاسی صادرات دانست که صندوق ضمانت صادرات ایران نیز چنین خدماتی را ارائه می‌دهد. از جمله دیگر فعالیت‌های چنین صندوق‌هایی در دنیا حمایت از تولیدکنندگانی است که قصد صادرات محصول خود را دارند. این صندوق نیز برای حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان داخلی که با هدف صادرات محصول تولیدی خود شکل می‌گیرند، طرح جدیدی را به زودی اجرایی خواه کرد.

بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران، صندوق ضمانت صادرات ایران برای سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که با هدف صادرات محصول تولیدی شکل می‌گیرند امکان ارائه خدمات بیمه‌ای را خواهد داشت. این طرح به تازگی به تصویب رسیده و چندان فرصت اطلاع‌رسانی برای آن نبوده است. اما پس از این سرمایه‌گذاری‌های داخلی یا خارجی که بنا دارند حداقل 60 درصد محصول تولیدی خود را صادر کنند، می‌توانند از بیمه تضمین سرمایه صندوق ضمانت صادرات استفاده کنند.

عناوین برگزیده