تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۵۹۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

کشف بیش از دو میلیارد تن ذخیره سنگ آهن جدید در استان یزد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از کشف بیش از دو میلیارد تن ذخیره سنگ آهن جدید در استان یزد خبر داد.
کشف بیش از دو میلیارد تن ذخیره سنگ آهن جدید در استان یزد

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری در مجمع عمومی ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معد نی) با بیان اینکه درباره این کشف باید اقدامات دیگری نیز انجام شود ، افزود: این اقدام ارزشمند که معادل کل ذخیره شناسایی شده سنگ آهن را در کشور به ارمغان آورده نقطه امیدی برای فعالیت های معدنی کشور است.

وی گفت: کشف یک معدن لیتیوم در شرق کشور با ذخیره قابل ملاحظه، از دیگر دستاوردهای ارزشمند در حوزه معدن است ، ضمن اینکه در زمینه طلا و سایر فلزات رنگی، پیش بینی های بسیار خوبی می شود که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک، شاهد کشف و اعلام ذخایر معدنی جدید بیش از ظرفیت کنونی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید کمک کرد تا سازمان های توسعه ای به جایگاه واقعی خود برگردند ، افزود : دولت اگر پول نقد بابت بدهی های خود ندارد ، فعالیت های سازمان های توسعه ای را ضمانت کند تا این سازمان ها بتوانند برای فعالیت های بخش خصوصی ضمانت را بپذیرند.

شریعتمداری گفت : یکی از مهمترین اهداف ما در سازمان های توسعه ای این است که بخش خصوصی را در طرح های توسعه ای مداخله دهیم و برای فعالیت های معدنی کشور، بخش خصوصی قدرتمندی بسازیم که توانمندسازی بخش خصوصی یکی از اهداف مهم تشکیل سازمان های توسعه ای در ایران است.

وی افزود: وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی می توانند روش هایی به وجود آورند که حتی بدون پرداخت اصل بدهی ها، برای سازمان در ضمانت کردن فعالیت های اقتصادی، توانایی ایجاد کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از توانایی جذب منابع خارجی برخورداریم و حتما یکی از مهمترین برنامه های ما خواهد بود اما برای انجام این کار، دولت باید حداقل به میزان بدهی های رسمی که دارد کمک کند.

شریعتمداری افزود : در سه سال گذشته قدم های خوبی در سازمان ایمیدرو با وجود همه محدودیت های مالی برداشته شده است ، هرچند رقم 55 میلیارد تومان سرمایه گذاری در امر اکتشاف در مقایسه با شرکت های بزرگ و متوسط دنیا رقم زیادی نیست اما با توجه به شرایط مالی سازمان و سال های قبل ، اقدام با ارزشی است ضمن اینکه در ادامه مسیر باید سرمایه گذاری های گسترده تری در زمینه کتشاف انجام دهیم.

عناوین برگزیده