تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۵۹۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

«مس سرچشمه» به جشنواره بین‌المللی فیلم سبز راه یافت

می متالز - «جشنواره بین‌المللی فیلم سبز» با هدف شناسایی بهترین آثار مرتبط با حفاظت «محیط‌زیست» در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. «مس سرچشمه» در بخش صنایع به این جشنواره راه یافته است.
«مس سرچشمه» به جشنواره بین‌المللی فیلم سبز راه یافت

به گزارش می متالز، ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت «محیط‌زیست» و «منابع طبیعی» در سطح ملی و بین‌المللی، و نمایش عمومی آن‌ها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، برگزار می‌شود. موضوع محوری ششمین دوره این جشنواره، «اقتصاد سبز» با تمرکز بر مقوله‌های «شهر پایدار»، «گردشگری پایدار» و «انرژی‌های پاک» است.
براساس این گزارش، در بخش غیررقابتی جشنواره، آثار محیط‌بانان، صاحبان صنایع، سازمان‌های مردم‌نهاد و کودکان و نوجوانان پذیرفته شده و در بخش صنایع، فیلم‌های منتخب صنایع درباره اقدامات زیست‌محیطی آن‌ها (شامل فیلم‌هایی که توسط صنایع تهیه شده و موضوع آن‌ها چگونگی کاهش اثرات نامطلوب صنعت بر روی محیط زیست و فعالیت‌های آموزشی و قابلیت ترویج این‌گونه فعالیت‌ها در میان صنایع مشابه است) دیده می‌شود.
براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی، صنایع راه‌یافته به جشنواره از این قرار است:
1. مس سرچشمه (کرمان)
2. شرکت فولاد مبارکه اصفهان
3. شرکت پلیمر آریا ساسول
4. شرکت ملی صنایع پتروشیمی
5. شرکت نفت پاسارگاد
ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، برای نمایش آثار و معرفی هنرمندان برگزیده و نیز صنایع برتر در زمینه محیط زیست، از 18 تا 24 شهریورماه در تهران و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده