تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۶۰۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روز گذشته رقم خورد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات آتی سکه

می متالز - حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۲۴ هزار و ۴۳۶ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۳ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال رسید.
افزایش حجم و ارزش معاملات آتی سکه

به گزارش می متالز، در همین حال روز گذشته، سکه تمام با بیش از ۷۰۰۰ تومان افزایش قیمت ، یک میلیون و ۲۶۱ هزار تومان فروخته شد که بالاترین قیمت را طی سه سال گذشته ثبت کرده است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۲۶ هزار تومان قیمت گذاری شد که رکورد بی‌سابقه‌ای برای این نوع طلا حساب می‌شود.

 بازار طلا از اواخر مرداد ماه با شیب افزایشی قیمت‌ها همراه شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین روز مرداد ماه حدود ۱۱۸ هزار تومان قیمت داشت و در روزهای ابتدایی شهریور به حدود ۱۲۱ هزار تومان رسید. در روزهای بعدی این شیب صعودی ادامه یافت و در نهم شهریور با قیمت بیش از ۱۲۳ هزار تومان فروخته شد. رکورد شکنی طلا در روزهای بعد نیز ادامه یافت و روز شنبه، هر گرم طلا بیش از ۱۲۵ هزار تومان داد و ستد شد و امروز هم بیش از ۱۲۶ هزار تومان قیمت گذاری شد.

در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی مثبت بودند. به این ترتیب قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با رقم یک میلیون و ۲۶۵ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت و ۱.۴۳ درصد رشد کرد.

قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز رشد ۱.۷۹ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه ۱.۶۹ درصد رشد داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه نیز با ۱.۳۹ درصد رشد قیمت با رقم یک میلیون و ۳۶۹ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۱.۲۵ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزارتومان داد و ستد شد.

عناوین برگزیده