تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۸:۱۶
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۶۰۰۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد برگزار می‌شود+جزئیات

می متالز - ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat 2017) ششم و هفتم آبان ماه 1396 در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد برگزار می‌شود+جزئیات

به گزارش می متالز به نقل از ماین نیوز، کنفرانس iMat همه ساله به صورت مشترک توسط انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران و انجمن علمی ریخته‌گری ایران برگزار می‌شود که همه ساله نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان دانشگاهی، پژوهشگران و فعالان صنعتی مرتبط با این حوزه مواجه شده است.

همزمان با ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat 2017) یازدهمین همایش ملی مشترک انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران و انجمن علمی ریخته‌گری ایران نیز برگزار خواهد شد.



کنفرانس iMat به منظور فراهم کردن بستر مناسب به منظور تعامل دیدگاه‌های علمی جهت انتقال دانش و تبادل تجربیات و ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و مراکز آموزشی، علمی و پژوهشی و با اهداف زیر برگزار می‌شود:

ایجاد بستر مناسب برای انتشار و اشاعه پژوهش‌های اصیل و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه مهندسی و علم متالورژی و مواد، توسعه پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه مهندسی متالورژی و مواد و هدایت و جهت‌دهی تحقیقات و پژوهش‌ها، توسعه ارتباطات بین مراکز پژوهشی و دانشگاهی و برقراری ارتباط بین محققین و پژوهشگران حوزه مهندسی متالورژی و مواد به منظور تبادل اطلاعات علمی و انتقال دستاوردهای حاصله در مراکز تحقیقاتی جهت هم‌افزایی پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده، اطلاع‌رسانی از مجموعه پیشرفت‌های علمی در راستای ارتقای دانش جامعه علمی متالورژی و مواد و جلوگیری از تکرار فعالیت‌های مشابه و نیز بهره‌مندی از نتایج تحقیقات انجام شده، حمایت از نوآوری‌های علمی و فناوری از طریق اشاعه اندیشه‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مهندسی متالورژی و مواد جهت و کسب دستاوردهای تازه علمی، کمک به مساله‌یابی و حل مسائل علمی حوزه مهندسی متالورژی و مواد، انتشار یافته‌های جدید پژوهشی در زمینه مهندسی متالورژی و مواد و موضوعات مرتبط به منظور گسترش مرزهای دانش در این حوزه.

ضمن اینکه محورهای کنفرانس iMat 2017 ریخته‌گری و انجماد، متالورژی صنعتی، متالورژی استخراجی، متالورژی فیزیکی و علم مواد، مواد مهندسی، مدیریت راهبردی و محیط زیست و شبیه‌سازی اعلام شده‌اند. 
از نکات قابل توجه iMat 2017 می‌توان به خارج شدن این کنفرانس از حالت صرفا دانشگاهی و تبدیل آن به کنفرانسی دانشگاهی، صنعتی و تجاری اشاره کرد.
همچنین رویکرد و به نوعی شعار iMat 2017 متمرکز بر گردهمایی زنجیره کامل صنایع معدنی و متالورژی است.
کلیه فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی، فولاد و صنایع وابسته، فلزات غیرآهنی، متالورژی و ریخته‌گری، قالبسازی و آهنگری، تجهیزات و ماشین آلات، مواد اولیه و افزودنی‌ها و سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها می‌توانند در این رویداد دو روزه (کنفرانس و نمایشگاه) شرکت کنند.

از دیگر نکات حائز اهمیت کنفرانس iMat می‌توان به تعداد چشمگیر مقالات ارسالی - تاکنون بالغ بر 915 چکیده مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده - اشاره کرد که امسال نیز مهلت ارسال مقالات تا 20 شهریور ماه تمدید شده است.


گزارش از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده