تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۶۰۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات محصولات فولاد آلیاژی از طریق خطوط ریلی

می متالز - با احیای خطوط ریلی شرکت فولاد آلیاژی علاوه بر صرفه‌جویی‌های ریالی ۲۰ هزار تن محصول طی یک سال آتی از طریق این خطوط صادر خواهد شد.
صادرات محصولات فولاد آلیاژی از طریق خطوط ریلی

به گزارش می متالز، سیدابوالفضل هاشمی، مدیر لجستیک شرکت فولاد آلیاژی ایران با اعلام این مطلب گفت: با احیای خطوط ریلی هزینه‌ای بالغ بر۲۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی و در این راستا با کمک راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در استان یزد خطوط ریلی بازسازی شد. در ابتدا برای شروع تصمیم بر آن گرفته شد که حمل محصولات آهن اسفنجی از طریق خطوط ریلی صورت گیرد.

هاشمی از صادرات ۲۰ هزار تن محصول از سوی خطوط ریلی در یک سال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با شروع حمل محصول به بندرعباس از آبان بتوانیم حمل کلیه محصولات صادراتی به بندرعباس را از شرکت از طریق ناوگان ریلی تحت پوشش قرار دهیم.هاشمی با بیان مشکلات حمل‌و‌نقل جاده‌ای از جمله مهم‌ترین آن تردد ماشین‌های سنگین و افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل در سال جدید گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده، شرکت تصمیم گرفت جایگزینی برای حمل محصولات خود پیدا کند تا ضمن حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها و هم احساس نیاز بــه حمل جاده‌ای کاسته شود بر همین مبنا با برگزاری جلسات متعدد با راه آهن یزد همکاری دو‌جانبه آغاز شد.

مدیر واحد لجستیک با بیان موانع پیش رو برای حمل آهن اسفنجی به شرکت گفت: بعد از حمل اولین محموله آهن اسفنجی به شرکت، با توجه به اینکه محصولات باید با کامیون از شرکت غدیر ایرانیان حمل و به راه آهن تحویل داده می‌شد حدود یک درصد مواد اولیه در این جابه‌جایی‌ از بین می‌رفت و این موضوع برای شرکت فولاد آلیاژی ایران مقرون به صرفه نبود.هاشمی خاطر‌نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در بازارهای جهانی و همچنین در حوزه صادرات و واردات حضور بیشتری داشته باشیم و در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها گام برداریم، مقرر شد حمل محصولات از طریق راه‌آهن صورت گیرد. بر همین مبنا تصویب شد برای شروع، محصولات صادراتی، از طریق ناوگان ریلی به بندرعباس انتقال داده شود.وی در این خصوص افزود: پیش نویس قرارداد با راه آهن نوشته شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و هم اکنون واحد صادرات شرکت در حال رفع مشکلات گمرکی این موضوع است.وی ضمن بیان تاریخچه خطوط ریلی شرکت گفت: در زمان راه‌اندازی شرکت این خطوط تاسیس شد ولی تاکنون هیچ گونه استفاده‌ای از آن صورت نگرفته بود. بر همین اساس و با توجه به اینکه یکی از گلوگاه‌های صادرات مساله حمل و نقل است، شرکت در جهت کاهش قیمت تمام شده، ترافیک و تصادفات جاده‌ای تصمیم گرفت خطوط ریلی را احیا کند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده