تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۶۰۲۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا؛

طلا از بالاترین رکود یکساله خود فاصله گرفت

می متالز - به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افت نسبی روبرو شده است.
طلا از بالاترین رکود یکساله خود فاصله گرفت

به گزارش می متالز، قیمت طلا که پیش از این به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده بود، امروز بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، ادامه تنش ها در شبه جزیره کره و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری، مانع از افت شدید قیمت جهانی طلا شده است.

گفته شده است که کره شمالی یک بمب جدید هیدروژنی را آزمایش کرده و این مساله موجب افزایش تهدید نظامی پیونگ یانگ شده است.این اقدام کره شمالی با محکومیت بین المللی روبرو شده و خطر واکنش نظامی آمریکا و متحدانش را افزایش داده است.

این در شرایطی است که نشست شورای امنیت بر سر تشدید تحریم های کره شمالی بدون نتیجه پایان یافت.

بحث بر سر تشدید تحریم های کره شمالی در نشست های آینده بررسی خواهد شد. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۳۳ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از ۱۳۳۹ دلار رسید که این رقم از سپتامبر گذشته بی سابقه بوده است.

افزایش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افت نسبی قیمت طلا داشته است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

مقام های آمریکایی مدعی شده اند که کره شمالی به دنبال آغاز جنگ است. آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا دوشنبه آینده درباره اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی رای گیری کند.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

احتمال می رود که بانک مرکزی اروپا متوقف شدن برنامه خرید اوراق قرضه را از ماه اکتبر اعلام کند. بانک مرکزی اروپا هم اکنون ماهانه ۶۰ میلیارد یورو صرف خریداری اوراق قرضه می کند.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره و همین طور تنش های داخلی آمریکا به خصوص مساله افزایش سقف بدهی های دولت نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بیشتر قیمت طلا باشد.

انتشار آمارهای رشد بخش خدمات آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی داشته باشد.

عناوین برگزیده