تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۴۱۰
کد خبر: ۶۰۳۲
سرویس خبر : انرژی
در پی ازسرگیری فعالیت پالایشگاه‌های آمریکایی رخ داد؛

حرکت صعودی طلای سیاه

می متالز - قیمت‌های نفت آمریکا روز سه شنبه با ازسرگیری تدریجی فعالیت‌های پالایشگاه‌هایی که در خلیج مکزیک به دلیل وقوع توفان هاروی تعطیل شده بودند و افزایش تقاضای آنها برای نفت خام، افزایش یافت.
حرکت صعودی طلای سیاه

به گزارش می متالز، بازگشت بسیاری از پالایشگاه‌ها به فعالیت، به افزایش قیمت‌های بنزین که ناشی از نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه بود، پایان داد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۴۷.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات بنزین ۳.۵ درصد کاهش یافت و به ۱.۶۸ دلار در هر گالن رسید در حالی که اواخر هفته گذشته تا رکورد ۲.۱۷ دلار صعود کرده بود.

تگزاس روز دوشنبه به سوی بهبود از ویرانی‌های توفان هاروی گام برداشت و کانال‌های حمل و نقل، خطوط لوله نفت و پالایشگاه‌ها بخشی از فعالیت‌هایشان را آغاز کردند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد پالایشگاه‌های نفت با مجموع ظرفیت ۲.۱ میلیون بشکه در روز یا ۱۱.۴ درصد از مجموع ظرفیت پالایش، تا بعدازظهر دوشنبه همچنان تعطیل بودند.

هاروی در ۲۵ اوت به سواحل تگزاس وزید و در اوج این توفان، حدود یک چهارم از کل ظرفیت پالایش آمریکا تعطیل شد.

در بازارهای نفت بین المللی، نفت برنت ۱۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۵۲.۱۵ دلار در هر بشکه رسید زیرا معامله‌گران در پی نگرانی نسبت به آزمایش هسته ای قدرتمند اخیر کره شمالی، متقاضی دارایی‌های امن شده و به خارج کردن سرمایه از نفت اقدام کرده اند.

عناوین برگزیده