تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۶۶۶
کد خبر: ۶۰۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
هیبل خبر داد:

شرکت سوییسی گاچی به دنبال حضور فعال در صنعت آلومینیوم ایران

می متالز - یک دفتر مهندسی در ایران تاسیس خواهیم کرد
شرکت سوییسی گاچی به دنبال حضور فعال در صنعت آلومینیوم ایران

خبرنگار ماین نیوز با جان هیبل مدیر فروش شرکت سوییسی گاچی گفت‌وگویی انجام داده که به شرح زیر است:


با تشکر از حضورتان در این مصاحبه لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کرده در مورد زمینه فعالیتتان توضیح دهید.


من جان هیبل (Johann Hiebl) هستم و در شرکت سوییسی گاچی (Gautschi) که در زمینه آلومینیوم فعال است، کار می‌کنم. این شرکت یک برند شناخته شده در زمینه صنعت آلومینیوم، از ریخته‌گری تا مهندسی، مشاوره از ذوب گرفته تا ریخته‌گری و سایر مراحل تا رسیدن به محصول نهایی در سرتاسر دنیاست.


در مورد تاریخ تاسیس شرکت و مدت فعالیتتان توضیح می‌دهید؟


بله این شرکت در سال 1922 تاسیس شد و این به معنی بیشتر از 95 سال سابقه فعالیت است. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های با مالکیت یک خانواده است که در این صنعت فعال است.


لطفا کمی در مورد ماشین آلات و محصولات خود توضیح دهید.


ما کوره‌های ذوب تولید می‌کنیم. این کوره‌ها مخصوص محصولات چندضلعی و گرد از 10 تا 140 تن ظرفیت هستند که براساس نیاز مشتری مهندسی طراحی و تولید می‌شوند. ما همچنین کوره‌های بازیافت داریم. علاوه بر آن کوره‌های ریخته‌گری را در سایزها و اشکال مختلف داریم. ما در واقع یک پکیج کامل ارائه می‌دهیم و قابلیت و توانایی تولید محصول برای کاربردهای مختلف به عنوان مثال هواپیماسازی را داریم. در زمینه کوره‌های عملیات حرارتی نیز فعالیت داریم. کوره‌هایی برای کویل که همه آنها از طریق Gautschi مهندسی و ساخته می‌شود. ما همچنین یک دپارتمان خدمات و سرویس پس از فروش به مشتری نیز داریم که چه در زمینه نرم‌افزار و چه سخت‌افزار به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد.


تکنولوژی شما در واقع سوئیسی است کمی بیشتر در این مورد توضیح می‌دهید؟


ببینید ما از لحاظ تاریخی حدود 80 سال است که در این بازار حضور داریم و تجارب بسیار زیادی در این زمینه کسب کرده‌ایم. شرکت ما با ALU Swiss همکاری‌های زیادی داشته و به تدریج توسعه یافته‌ایم. این شرکت در بین 6 شرکت بزرگ صنعت آلومینیوم دنیا قرار می‌گیرد و در واقع Gautschi نیز شرکت مهندسی این شرکت بود و از طریق آلو سوییس به سرتاسر دنیا راه یافت.


کدام شرکت‌ها در خاورمیانه از تکنولوژی شما بهره می‌برند؟


در بحرین شرکت ALBA از تکنولوژی ما استفاده می‌کند. در ایران نیز شرکت‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کردند و اخیرا شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) به عنوان مثال از تجهیزات مدرن ریخته‌گری ما بهره می‌برند.


از لحاظ قیمت تکنولوژی تولیدی شما به چه صورت است؟


البته تکنولوژی ما بسیار مدرن است و بطور طبیعی گران‌تر است اما این موضوع منطقی است. در مقایسه با قیمت‌های چین، بله گران است اما قابل اطمینان با کیفیت بالا، شرایط و هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و آسانتر و دارای طول عمر بالاست. برخی از تجهیزات ما بعد از 50 سال همچنان در حال کار هستند و من فکر می‌کنم این نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات ما است. خدمات پس از فروش ما یک پکیج بسیار کامل است که روی هم رفته تمامی این مسائل بهره‌وری و میزان تولید را بالا برده هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.


آیا در ایران مشتری دیگری نیز دارید؟


بله ما با چند مشتری دیگر در ایران در حال مذاکره هستیم و همچنین به دنبال یک شریک تجاری برای Gautschi هستیم و می‌خواهیم با همکاری یک شرکت سوییسی دیگر یک دفتر مهندسی در تهران تاسیس کنیم و علاوه بر خدمات پس از فروش، خدمات مهندسی نیز به مشتریان ایرانی خود از نزدیک ارائه دهیم.


گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده