تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۶۱۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برگ دیگری از اقدامات سیستم بانکی کشور در دوران پسابرجام:

امضای قرارداد فاینانس1میلیارد و 200 میلیون یورویی بین بانک صنعت و معدن و بانک VEB روسیه

می متالز - قرارداد فاینانس 1میلیارد و 200 میلیون یورویی به منظور تامین مالی پروژه نیروگاه حرارتی هرمزگان بین بانک صنعت و معدن و ونش اکونوم بانک روسیه امضا شد.
امضای قرارداد فاینانس1میلیارد و 200 میلیون یورویی بین بانک صنعت و معدن و بانک VEB روسیه

 به گزارش می متالز؛  این قرارداد در تاریخ 14 شهریور ماه با حضور نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در مسکو به امضا رسید.

براساس این ترتیبات، پروژه مزبور با بهره گیری از فاینانس 1میلیارد و 200 میلیون یورویی با وام دولت روسیه طی پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنا به این گزارش انجام پروژه یاد شده از طریق بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل، راه را برای همکاری های آتی بین دو کشور ایران و روسیه علی الخصوص تامین مالی پروژه ها هموارتر کرده است.

در جریان گفتگو های انجام شده بانک VEB روسیه تمایل خود را برای اعطای وام کوتاه مدت یکساله ، وام‌های بلندمدت بدون پوشش بیمه ای EXIAR و ضمانتنامه دولتی، تنها بر اساس رتبه اعتباری بانک صنعت و معدن نیز اعلام کرده است.

گفتنی است چندی پیش نیز قرارداد تامین مالی برقی سازی قطار تهران - مشهد بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک چین به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار به امضا رسیده بود.

عناوین برگزیده