تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۷۵۷
کد خبر: ۶۲۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار بم گفت:

کارخانه فرآوری مس و روی در بم راه اندازی می شود

می متالز - فرماندار بم گفت: تفاهمنامه ساخت و راه اندازی یک کارخانه تولید شمش مس و روی با اعتبار 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای 500 نفر در روستای ابارق این شهرستان منعقد شد.
کارخانه فرآوری مس و روی در بم راه اندازی می شود

به گزارش می متالز، رضا اشک روز یکشنبه افزود: این سرمایه گذار بخش خصوصی پیگیر دریافت مجوز بهره برداری از معادن روی و مس و همچنین راه اندازی کارخانه تولید شمش مس و روی در روستای ابارق شهرستان بم است.
سرمایه گذار کارخانه فرآوری نیز خاطرنشان کرد: مجوز پروانه بهره برداری معدن روی خان خاتون از روستاهای شهرستان بم از صنایع ومعادن استان صادر شده و هم اکنون تعدا د 100 نفر نیروی بیمه شده در این معدن مشغول به کار هستند که با توجه به اینکه دغدغه ما ایجاد شغل است این معدن و کارخانه شمش روی در افق خود به تعداد 500 نیرو به صورت مستقیم نیاز دارد.
بابک اسماعیلی افزود : توافق اولیه کارخانه تولید شمش روی در 10 کیلومتری روستای ابارق با فرماندار بم بسته شده و بدنبال مجوز های اولیه ان از طریق دستگاهی اجرایی استان و شهرستان بم هستیم که کارخانه ی شمش روی را در بم به بهره‌برداری برسانیم.
وی بیان کرد: مجوز اکتشاف هشت الی 10 تن روی در روز توسط صنایع معادن صادر شده که ما توانایی استخراج 100 هزار تن ماده معدنی در روز را داریم که تاکنون 50 هزارتن استخراج و در حال حاضر قابل انتقال است .
وی با بیان اینکه چندین دستگاه سنگین و با برند هایی از کشورهای اتریش در این معدن مشغول به کار است اضافه کرد: شهرستان بم در زمینه تولید شمش روی در ایران طی چند سال آینده یکی از قوی ترین کارخانه های مس روی در کشور خواهد شد.
این سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: با توجه به مطالعات مهندسان این منطقه ، بم یک منطقه کاملا فلزی است و انواع معادن مس، روی و آهن وجود دارد.
وی با بیان اینکه این معادن مس و روی خوراک 50 سال این کارخانه را تامین خواهند کرد گفت: مشکل اصلی برق رسانی از عمده‌ترین کارهای احداث کارخانه شمش روی است که پیگر آن هستیم.
همچنین در ادامه اشک فرماندار بم افزود: ما آمادگی هر گونه همکاری را با بخش خصوصی داریم و در همین زمینه آمادگی د اریم هفت مگا وات برق را برای ساخت کارخانه تولید شمش روی به این منطقه برسانیم.
معدن روی ابارق در 30 کیلومتری روستای ابارق فعالیت می کند.

عناوین برگزیده