تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۲۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سبحانی‌فر:

۷۰درصد از قطعات خودرویی در داخل‌کشور تولید می‌شود/هزینه سربار تولید قطعات بالا است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حدود ۷۰درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: در بحث قطعه‌‌سازی هزینه‌های سربار زیادی وجود دارد و در مقایسه با تولیدات خارجی گران‌تر تولید می‌کنیم.
۷۰درصد از قطعات خودرویی در داخل‌کشور تولید می‌شود/هزینه سربار تولید قطعات بالا است

به گزارش می متالز، رمضانعلی سبحانی‌فر درخصوص اهمیت ارتقاء ‌صنعت قطعه‌سازی خودرو کشور، اظهار داشت: درحال‌حاضر حدود 70درصد از قطعات مورد نیاز خودروها در داخل کشور تولید می‌شود اما این مسئله کفایت نمی‌کند و باید این میزان را افزایش دهیم تا جایی که کشور از واردات قطعات بی‌نیاز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث قطعه‌‌سازی هزینه‌های سربار زیادی وجود دارد و در مقایسه با تولیدات خارجی گران‌تر تولید می‌کنیم، گفت: این مسئله باعث می‌شود تا ذائقه‌های مصرف‌کنندگان و تویدکنندگان خودرو به‌سمت واردات قطعه گرایش پیدا کنند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در بحث قطعه‌سازی تجهیزات مورد نیاز تولید را به‌روز کنیم، اضافه کرد: از طریق نوسازی و به‌سازی تجهیزات مورد نیاز تولید قطعات خودرو می‌توان هزینه‌های سربار و هزینه تولید را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کارخانه‌جات تولید قطعات، تولید به‌صورت سنتی انجام می‌شود، بیان‌کرد: تسهیلات مورد نیاز به‌روزرسانی تجهیزا باید در اختیار تولیدکنندگان قرار به‌گیرد.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه بخشی از قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شود و از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم نیز باید با جوین شدن با قطعه‌سازان خارجی در راستای سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی تولید کنیم، اضافه کرد: اگر این اتفاق صورت به‌گیرد در فاصله نه‌چندان دور از واردات قطعات خودرو بی‌نیاز می‌شویم.

سبحانی‌فر در پایان با تاکید بر اینکه کیفیت برخی از قطعات تولیدی در شرایط فعلی از بسیاری از قطعات وارداتی بهتر است، خاطرنشان کرد: برخی از قطعات چینی وارد شده فاقد شناسنامه هستند.

عناوین برگزیده