تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۶۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جعفرزاده ایمن آبادی:

اتصال بورس تهران و استانبول به FATF نیاز ندارد/ اردوغان به ایران بدهکار است

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکیددارد که اردوغان به ایران به جهت تامین امنیت بدهکار است و می تواند اتصال بورس تهران و استانبول را بدون نیاز به FATF انجام دهد.
اتصال بورس تهران و استانبول به FATF نیاز ندارد/ اردوغان به ایران بدهکار است

به گزارش می متالز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تاثیر سفر اردوغان بر اتصال بورس های تهران و استانبول اظهار داشت: مهر ماه شاهد سفر اردوغان به ایران هستیم که می تواند تاثیر بسزایی در مبادلات اقتصادی بین دو کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر گسترش روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد: همواره باید از هر فرصتی دی جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه استفاده کنیم مخصوصا اینکه ایران تاثیر زیادی بر تامین آرامش  و امنیت کشورهای همسایه دارد و باید توسعه اقتصادی بین همسایه ها رخ دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با یادآوری کودتا در کشور ترکیه گفت: در زمان کودتای ترکیه، ایران و رسانه های ایران نقش بسزایی در ایجاد آرامش در این کشور داشته اند بنابراین اردوغان به ایران بدهکار است و باید برای جبران این بدهی در مسیر توسعه اقتصادی گام بردارد.

وی با بیان اینکه اخیرا هیاتی از ایران برای اتصال بورس تهران و استانبول به ترکیه سفر کرده است، ادامه داد: به نظر می رسد زمینه ها برای افزایش روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه فراهم شده است و اردوغان در سفر به ایران باید این مسیر را کوتاه تر کند.

جعفرزاده ایمن آبادی  در  خصوص تاثیر اجرای FATF بر اتصال بورس تهران و استانبول اظهار داشت: اردوغان باید از هر نوع مبادلات اقتصادی با ایران نهایت استفاده را ببرد و بدون نیاز به FATF زمینه را برای اتصال بورس ایران و ترکیه فراهم کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مهرماه به تهران سفر خواهد کرد و کارشناسان بر این باورند که این سفر تاثیر بسزایی بر گسترش بازار سرمایه های ایران و ترکیه خواهد داشت.

عناوین برگزیده