تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۴۹۶
کد خبر: ۶۳۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تولید ثانویه سرب ایالات متحده آمریکا در نیمه ابتدایی سال 2017

می متالز - امروزه بازیافت باتری‌های سربی صدرنشین صنعت بازیافت دنیا شده است و حجم عمده تولید این فلز از بازیافت این باتری‌ها و سایر محصولات سربی صورت می‌گیرد که همین امر منجر به کاهش استفاده از منابع تجدید‌ناپذیر و کاهش گازهای آلاینده است.
افزایش تولید ثانویه سرب ایالات متحده آمریکا در نیمه ابتدایی سال 2017

به گزارش می متالز، میزان تولید معدنی، تولید ثانویه، مصرف ظاهری، میزان واردات و صادرات سرب در 6 ماه ابتدایی سال 2017 و 6 ماه ابتدایی سال 2016 ایالات متحده آمریکا در نمودار 1 آورده شده است. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، در ایالات متحده آمریکا سهم تولید ثانویه بسیار بیشتر از سهم تولید معدنی سرب است.

در نیمه ابتدایی سال 2016 حدود 76 درصد تولید سرب ایالات متحده آمریکا از طریق منابع ثانویه تولید شد که در واقع بازیافت قراضه‌های محصولات سربی است. این میزان در نیمه ابتدایی سال 2017 به حدود 80 درصد رسید. در مجموع میزان تولید فلز سرب تصفیه شده با هر 2 روش اولیه و ثانویه در نیمه ابتدایی سال 2017 نسبت به مدت مشابه در سال 2016، حدود 8 درصد رشد داشت. این افزایش در حالی بود که میزان تولید معدنی کاهش یافت.

در کنار افزایش تولید، میزان واردات و همین‌طور صادرات آمریکا از سرب و محصولاتش در نیمه ابتدایی سال 2017 نسبت به مدت مشابه در 2016 کاهش داشت. بررسی میزان تولید و تجارت این کشور، افزایش میزان مصرف ظاهری را در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. گفتنی است که در مجموع میزان مصرف سرب در دنیا در نیمه ابتدایی سال 2017 افزایش داشته و همین امر موجب کاهش موجودی انبارهای بورس‌های بزرگ دنیا، مثل بورس فلزات لندن از این فلز و افزایش قیمت آن شد.

از جمله ویژگی اغلب فلزات، قابلیت بازیافت قراضه محصولات آن‌ها و استفاده مجدد است که به دلیل حذف ذخایر و کاهش هزینه‌ها در این سال‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تولید فلز سرب تصفیه شده در دنیا نیز همانند بسیاری از فلزات دیگر به 2 صورت انجام می‌شود، تولید اولیه که شامل تولید این فلز و آلیاژهایش از برداشت‌های معدنی بوده و تولید ثانویه فلز سرب که شامل تولید این فلز و آلیاژهایش از مواد قراضه حاوی سرب است؛ این مواد شامل باتری‌های سربی، صفحات سربی، نوار، لوله و روکش کابل‌ها می‌شود.

بازیافت قراضه‌های سربی از آن نظر در دنیا از اهمیت بالاتری نسبت به سایر فلزات برخوردار می‌شوند که حجم عمده‌ای از این قراضه‌ها شامل محصولاتی نظیر انواع باتری‌های سربی است که در صورت عدم بازیافت و انباشت، آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیاری را به‌همراه خواهند داشت. از این رو بسیاری از کشورها به سمت بازیافت تمامی قراضه‌های این محصولات پیش رفته‌اند. این امر سبب شده تا در مجموع در دنیا سهم تولید فلز سرب تصفیه شده از طریق بازیافت بیشتر از تولید معدنی آن باشد. این سهم در کشورهای پیشرفته بیشتر از کشورهای در حال توسعه است؛ همانند آنچه در نمودار 1 مشاهده می‌شود.

عناوین برگزیده