تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۶۳۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازان چین، روی محصولات خود تخفیف اعمال کردند

می متالز - بازار بیلت در هفته دوم ماه سپتامبر در جنوب شرقی آسیا نشانه‌هایی از روند نزولی را در قیمت از خود نشان می‌دهد.
فولادسازان چین، روی محصولات خود تخفیف اعمال کردند

به گزارش می متالز، چرا که واحدهای فولادی چین و تولیدکنندگان محلی این منطقه، برای جذب مشتری روی محصولات خود تخفیف اعمال کرده‌اند. البته با توجه به رشد قیمت هفته گذشته، این قیمت‌ها در هفته جاری بدون تغییر باقی ماند.

پیشنهادات قیمتی CFR بیلت در منطقه جنوب آسیا برای تحویل در ماه اکتبر در محدوده 540 تا 560 دلار به‌ازای هر تن برآورد می‌شود. این قیمت‌ها نسبت به 2 هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده است. در حال حاضر نیز میزان تقاضا متوسط برآورد می‌شود و برخی از این عرضه‌ها برای فروش در بازار جنوب آسیا پذیرفته شده‌اند. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تایلند و اندونزی بیلت خود را با قیمت CFR 545 تا 550 دلار به‌ازای هر تن به فیلیپین ارایه می‌دهند. ویتنام نیز قیمت محصولات خود را در مدت یک هفته حدود 5 تا 10 دلار در هر تن برای تحویل تا پایان ماه سپتامبر و اوایل اکتبر کاهش داد.

فعالان بازار اعتقاد دارند، قیمت‌ها در چند وقت اخیر بیش از حد افزایش یافته‌اند و در نتیجه بازار جذابیت خود را برای خریداران از دست داده است. به‌علاوه وضعیت بازار از منظر ساخت‌وساز کُند برآورد می‌شود؛ همین موضوع نیز افت قیمت‌ها را به‌دنبال دارد. با این اوصاف و با وجود روند نزولی قیمت‌ها، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که تاکنون معامله قابل توجهی انجام نگرفته است؛ چرا که خریداران همچنان در انتظار پیشنهادهای بهتری هستند. اما با توجه به شرایط بازار انتظار می‌رود که سطح قیمت فعلی به‌زودی در فیلیپین از سوی خریداران پذیرفته شود.

واحدهای فولادی چین نیز در بازارهای محلی اقدام به ارایه نخفیف به مشتریان خود کرده‌اند و این حکایت از ضعف بازار دارد. پیشنهادهایی از سوی تولیدکنندگان در محدوده قیمتی CFR 550 تا 555 دلار به‌ازای هر تن (معادل فوب 540 تا 545 دلار برای هر تن) شنیده می‌شود؛ بدین ترتیب می‌توان گفت که قیمت‌ها در هفته دوم سپتامبر نسبت به هفته نخست این ماه، حداقل 20 دلار در هر تن کاهش داشته است.

با این حال، همه تأمین‌کنندگان آماده کاهش قیمت‌ها نیستند. برای نمونه بیلت از ژاپنبا رشد قیمتی CFR 5 تا 15 دلاری در هر تن ظرف یک هفته همراه بود. پیشنهاد فروش هر تن از همین محصولات از سوی روسیه نیز با افزایش 10 تا 15 دلاری همراه بود.

نمودار 1 قیمت هفته گذشته بیلت گرید SP5 خریداری شده در بازار فیلیپین که توسط تولیدکنندگان کشورهای تایوان، روسیه و ژاپن عرضه شده بود را نشان می‌دهد. همان‌طور که در نمودار نیز مشاهده می‌شود قیمت CFR این محصولات از سوی عرضه‌کنندگان کشورهای تایوان، روسیه، ژاپن و چین در حدود 555 دلار در هر تن بود.

عناوین برگزیده