تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۶۳۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید ورق 8 میلیمتری مخازن تحت فشار نفت در فولاد اکسین خوزستان

می متالز - مدیر ارشد حوزه تولید شرکت فولاد اکسین گفت: با تلاش و برنامه ریزی واحد بهره برداری این شرکت برای اولین بار ورق عریض با گرید A537cl1 با ضخامت هشت میلیمتر و عرض سه هزار و 200 میلیمتر در شرکت فولاد اکسین تولید شد‌.
تولید ورق 8 میلیمتری مخازن تحت فشار نفت در فولاد اکسین خوزستان

به گزارش می متالز، امین آسیابان روز پنجشنبه با اشاره به این دستاورد بزرگ شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: ورق عریض با گرید A537cl1 با ضخامت هشت میلیمتر و عرض سه هزار و 200میلیمترکاربرد بالایی در ساخت مخازن تحت فشار در صنایع نفت و گاز دارد.
وی افزود: این نوع ورق عریض به دلیل کاربرد بالا تاکنون از خارج کشور تهیه شده و همین امر باعث خروج ارز زیادی از کشور می شد اما به همت تلاشگران داخلی موفق شدیم کشور را از ورود این نوع ورق بی نیاز کنیم.
مدیر ارشد حوزه تولید شرکت فولاد اکسین ادامه داد: این شرکت توانایی تولید ظرفیت بالایی از این نوع ورق را داشته و امید است باتوجه به سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل، شرکت های داخلی از سرمایه های داخلی حمایت کنند.
وی همچنین با اشاره به تست های کیفی صورت گرفته برروی این محصول گفت: ورق عریض با گرید A537cl1 پس از فرایند عملیات حرارتی نرمالایزینگ مورد استفاده قرار می گیرد.
حمایت شرکت ها از تولید کنندگان داخلی یکی از نیازهای جدی شرکت هایی نظیر فولاد اکسین است چرا که در غیر این صورت هدفگذاری تولیدکنندگان داخلی برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور محقق نخواهد شد.
پیش از این شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال 1394 اقدام به تولید ورق A537cL2 به سفارش شرکت پایانه های نفتی ایران و به منظور استفاده و کاربرد در مخازن ذخیره سازی نفت در این واحد صنعتی کرد.
این ورق نیز در مخازن ذخیره و تحت فشار نفت به کار می رود و امکان تولید آن از ضخامت 10 تا 120 میلیمتر و عرض یک هزار و 100 تا چهار هزار و 500 میلیمتر وجود دارد.
کارهای مربوط به آنالیز و تولید این ورق به صورت کامل در شرکت فولاد اکسین خوزستان صورت گرفته و این در حالی است که تاکنون این ورق از کشورهای اروپایی و شرق آسیا تهیه می شد.
همچنین علاوه بر این 2 محصول، محصول دیگری به نام هارد اکسین در سال های اخیر توسط این شرکت در حال تولید است که این ورق از نوع ورق تحت سایش بوده و در صنایع سیمان و کارخانه های فولادی که به ورق با استحکام بالا و سایش نیاز دارند، کاربرد دارد.
این محصول نیز در سال های گذشته از کشور سوئد وارد می شد که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت فولاد اکسین تولید شد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده