تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۶۴۲۳
سرویس خبر : محیط زیست

کنترل موازی کاری ها با سامانه جامع تجارت

می متالز - مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: سامانه جامع تجارت برای حرکت به سمت دولت الکترونیک ایجاد شده که با سایر سامانه های مرتبط با حوزه تجارت از جمله سامانه ثبتارش ، مجوزها، پنجره واحد گمرکی و غیره ارتباط دارد و سایر سامانه ها از قبیل شناسه کالا، پنجره واحد گمرکی نیز به این سامانه متصل خواهند شد.
کنترل موازی کاری ها با سامانه جامع تجارت

 به گزارش می متالز،علی علی‌آبادی فراهانی،  به برنامه سازمان توسعه تجارت برای سهمیه بندی واردات گازهای مخرب لایه ازون اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم، با همکاری بخش های صنعتی، سازمان حفاظت محیط زیست به تدریج واردات گازهای مخرب لایه ازون را کاهش دهیم.
علی‌آبادی فراهانی، تصریح کرد: کاهش تدریجی مصرف گازهای مخرب لایه ازون در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و صنایع مصرف کننده این مواد  مانند یخچال سازی، تهویه مطبوع، اسفنج سازی و برخی دیگر از صنایع ، مصرف این گونه گازها را به طور کامل حذف کرده اند و برخی نیز در مرحله آخر حذف مصرف این مواد هستنداند.
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: محدودیت و ممنوعیت برای احداث صنایع ای که مصرف گاز های مخرب را دارند از جمله برنامه هایی است که وزارت صنعت، معدن وتجارت از گذشته دنبال کرده است.
علی‌آبادی فراهانی، با اشاره به برنامه‌های آتی دفتر مقررات صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهم اینکه با حرکت به سمت دولت الکترونیک ، به فرایند ثبت سفارش کالاها سروسامان دهیم همچنین تعرفه‌های کالاهای وارداتی را با محوریت  حمایت از تولید داخل و همچنین توسعه صادرات و یک برنامه چندساله تدوین کنیم تا هرساله مجبور به تغییر تعرفه‌ها نشویم.

عناوین برگزیده