تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۶۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهبود فضای کسب و کار، الزامی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

می متالز- مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در بحث زنجیره تامین و عرضه باید زیرساخت‌های لازم را به نحوی برقرار کنیم که هزینه‌های مبادله کاهش پیدا کند. همچنین موضوع قاچاق کالا، تعرفه های گمرکی، مقررات واردات و صادرات از جمله مواردی است که جذب سرمایه گذار را با مشکل مواجه کرده است.
بهبود فضای کسب و کار، الزامی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

به گزارش می متالز، محسن اتابکی  در پاسخ به این پرسش که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی چه تدابیری اندیشیده‌اید، گفت: اگر بخواهیم رابطه علت و معلول بین عوامل و اهداف برقرار کنیم یکی از موضوعات کلیدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. 
وی افزود: فضای مساعد کسب‌وکار و تولید محصولات رقابت‌پذیر است که سرمایه‌گذار خارجی را جذب می‌کند و تا زمانی که فضای کسب‌وکار مناسب و امنیت سرمایه‌گذار برقرار نباشد، جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت نخواهد گرفت. 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت بابیان اینکه نمی‌توان از امنیت به‌عنوان یک امر مطلق نام برد، گفت: بنابراین ازآنجایی‌که امنیت امری نسبی است نیاز به بررسی وجود دارد تا مشخص شود سرمایه‌گذار خارجی ایران را تا چه اندازه نسبت به سایر کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری امن می‌داند. در واقع با مقایسه میزان سرمایه گذاری خارجی در سایر کشورهای در حال توسعه نسبت به ایران، میزان عدم توفیق کشورمان در این خصوص، روشن تر خواهد شد. 
وی افزود: تعداد قوانین کشور به وفور بالا رفته که متاسفانه در خصوص ضمانت اجرای آنها، توفیقی حاصل نشده است.
 اتابکی تصریح کرد: باید بتوانیم بانک‌های خارجی را در کشور فعال کنیم این در حالی است که کماکان در مبادلات بانکی اوضاع مناسبی نداریم؛ در این شرایط  با فعال کردن بانک‌های خارجی در کشور می‌توان به جذب سرمایه‌گذار خارجی امیدوار شد.

عناوین برگزیده