تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۵۴۷
کد خبر: ۶۵۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صادارت؛

میز صادارتی پسته و مس نصیب کرمان شد

می متالز - با طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که بر اساس آن هر استانی میز تخصصی صادارت یک یا چند محصول را بر عهده دارد، میز تخصصی صادارت پسته و مس بر عهده استان کرمان گذاشته شد.
میز صادارتی پسته و مس نصیب کرمان شد

به گزارش می متالز، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حل مشکلات صادارتی محصولات غیر نفتی و حل مشکلات مربوط به صادارت هر یک از محصولات طرحی را ابلاغ کرده است که بر اساس آن هر استان مسئولیت یک یا چند محصول صادارتی را بر عهده می گیرد.

عربپور صبح روز پنج شنبه اظهار کرد: استان کرمان به دلیل صادارت گسترده محصولاتی نظیر پسته و مس، میز صادراتی پسته و مس را از آن خود کرده است.

وی با تشریح اقداماتی که بر عهده میزهای صاداراتی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بایستی در گام اول کارگروهی برای هر یک از این میزهای صادارتی با حضور دستگاه های مربوط و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل داد.

وی در پاسخ به این سوال گفتارنو مبنی بر اینکه، آیا این میزهای صادارتی می توانند جایگاه خود را در حوزه صادارت باز کنند و در واقع نقشی ایفا نمایند، خاطرنشان کرد: تشکیل این میزهای صادارتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است و بایستی تشکیل شوند و نتایج جلسات به صورت مصوبه اجرا گردد.

عربپور افزود: ممکن است استان های دیگری هم در حوزه پسته و یا شاید مس صادرات داشته باشند اما میز صادارت این دو محصول بر عهده استان کرمان گذاشته شده و اگر مصوبه ای باشد بایستی صادرکنندگان عمل کنند.

وی ادامه داد: اکنون خرما هم از محصولات صادارتی استان کرمان است اما تشکیل میز صادارت بر عهده سیستان و بلوچستان گذاشته شده و میز صادارتی خرما در آن استان برگزار می گردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت این سازمان شناسایی نقاط قوت و ضعف محصول صادارتی، نحوه صادارت محصول و گردآوری اطلاعات پایه و دقیق کشورهای هدف صادراتی را از مهمترین رسالتهای میزهای صادراتی برشمرد.

عناوین برگزیده