تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۶۵۲۴
سرویس خبر : انرژی

قمار رهبران کرملین بر سر میادین نفتی کردستان

می متالز - اقلیم خودمختار کردستان از سال ها پیش، تلاش زیادی برای استقلال خود در منطقه شمال عراق آغاز نموده است. از دهه 1970 میلادی، کردهای ساکن در شمال عراق در حال مبارزه برای استقلال هستند، اما آنان با موانع متعدد داخلی و خارجی روبرو هستند.
قمار رهبران کرملین بر سر میادین نفتی کردستان

به گزارش می متالز، در اوایل سال جاری میلادی، روسنفت تریدینگ، بخش سوییسی شرکت روسنفت موافقت کرد تا فروش نفت کردستان تا سال 2019 میلادی را بر عهده گیرد. این محموله ها روانه پالایشگاه های روسنفت در کشور آلمان خواهد شد. روسنفت تعهد نموده تا پس از فروش محموله ها، بهای آن را به صورت دوره ای پرداخت کند. براساس گزارش بلومبرگ، نخستین مبلغ واریز شده به حساب دولت اقلیم کردستان 1 میلیارد دلار بوده است.

اگرچه مدیران ارشد روسنفت می گویند تصمیم های سیاسی در راهبری شرکت آنها جایگاهی ندارد، اما واقعیت ها بیانگر چیز دیگری است. نیچروان بارزانی از سال ها پیش در قراردادهای انرژی اقلیم کردستان نقش آفرینی دارد. وی با آنکارا و مسکو روابط نزدیکی دارد و در همه قراردادهای گذشته نقش آفرینی کرده است. در حقیقت کردها یک دولت سایه تشکیل داده اند که بر قراردادهای انرژی سایه افکنده است.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده