تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۶۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جشنواره کسب‌وکار برای صنعتی‌ها

می متالز - در سال‌های گذشته توجه به فضای مجازی گسترش یافته است. صاحبان صنایع سبک و سنگین، بازرگانان، معدنداران و واسطه‌های بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، سالانه مبالغی را صرف حضور و تداوم خود در بازارهای کسب‌وکار الکترونیکی می‌کنند و اگر این رقم‌های شایان توجه در مسیر صحیح و با استفاده از روش‌های نوین، خلاق و اثربخش و در قالب پورتال‌ها، وب‌سایت‌ها و خدمات الکترونیک صرف شود و این ابزارها هر چه قوی‌تر و منسجم‌تر طراحی و پایه‌گذاری شوند،موجب افزایش بهره‌وری و توان رقابتی شده و سبب کسب سهم بیشتری از بازار داخلی و بین‌المللی خواهد شد.
جشنواره کسب‌وکار برای صنعتی‌ها

به گزارش می متالز، همچنین با ایجاد ارزش افزوده برای بنگاه‌های پیشرو منابع مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. شاید به همین دلیل باشد که دفتر توسعه کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با همین رویکرد قصد دارد آذر امسال دومین دوره جشنواره وب و کسب‌وکار بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری را با محوریت ارزیابی وب‌سایت‌ها و پورتال‌های واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری برگزار کند. این جشنواره با رویکرد ارزیابی موثر وضعیت وب‌سایت یک بنگاه را براساس مجموعه شاخص‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله محتوا و طراحی، خدمات الکترونیک، شبکه‌های ارتباط با مشتری و معرفی محصولات، معرفی سازمان بررسی کرده و نقاط قابل بهبود را به صاحبان بنگاه و مدیران فناوری اطلاعات اعلام می‌کند. بدیهی است که مخاطبان جشنواره طیف گسترده‌ای از گروه‌ها، و فعالان گوناگون عرصه صنعت، معدن و تجارت همچون مدیران عامل و مدیران ارشد واحدهای صنعتی، معدنی، تجاری، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های ذی‌ربط، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان بازاریابی و روابط عمومی، مدیران پورتال‌ها و وب‌سایت‌ها و توسعه‌دهندگان وب، دانشجویان و پژوهشگران فناوری اطلاعات و ارتباطات و شاخه‌های مرتبط، مشاوران و صاحب‌نظران فناوری اطلاعات و ارتباطات را دربر می‌گیرد.
ارزیابی، انتخاب و معرفی وب‌سایت و پورتال‌های کارآمد و برتر، ارائه گزارش از ارزیابی، آشنایی با انواع خدمات الکترونیک در قالب وب‌سایت و پورتال‌های اینترنتی و درون‌سازمانی، آشناسازی مدیران فناوری اطلاعات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری با استانداردهای رایج، خدمات الکترونیک پرکاربرد، ابزارها و فناوری‌های روز وب‌سایت‌ها، پورتال اینترنتی و پورتال درون‌سازمانی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است. همچنین، توسعه تعامل بین بنگاه‌ها و تامین‌کنندگان پیشرو در طراحی و توسعه فرآیندهای الکترونیکی و ارزش‌های قابل توجه آن، کمک به اعتلا و توسعه وب‌سایت‌ها و پورتال، راهکاردهی برای بهبود کمی و کیفی حضور بنگاه‌ها در فضای وب، ترویج استانداردها و معیارهای کیفیت مرتبط با وب‌سایت و پورتال‌های تجاری، تشویق و حمایت از فعالیت‌های توسعه و روزآمد کردن وب‌سایت و پورتال بنگاه‌های تجاری از دیگر اهداف این جشنواره اعلام شده است.
فرزاد اسماعیل‌زاده، مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جشنواره وب و کسب‌وکار دارای دو بخش اصلی است، گفته است که نخست، بخش عمومی جشنواره برگزار می‌شود که در این بخش، علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه شرکت در جشنواره، امکان حضور در برنامه‌های جشنواره اعم از سخنرانی‌ها و آموزش‌های تخصصی و دریافت گواهینامه مربوط، بازدید از نمایشگاه جانبی، پذیرایی و آیین اهدای جوایز بخش مسابقه را خواهند داشت.


وی برگزاری مسابقه را دومین بخش جشنواره وب و کسب‌وکار دانست و گفت: در این بخش، بنگاه‌های کسب‌وکاری که به استفاده از وب در جهت توسعه کسب‌وکار خود در فضای مجازی و ارتقا و بهبود پورتال و وب‌سایت خود علاقه‌مند هستند، در بخش مسابقه جشنواره با عنوان نشان برتر تعاملات الکترونیکی شرکت می‌کنند و ضمن ارزیابی و اطلاع از نقاط قوت و ضعف وب‌سایت خود، فرصت رقابت و دریافت تندیس نشان برتر تعاملات الکترونیکی را خواهند داشت. آن دسته از آثار که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند در صورت تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تقدیرنامه ویژه اقتصاد مقاومتی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت خواهند کرد.
اسماعیل‌زاده با بیان اینکه مخاطبان بخش اصلی مسابقه جشنواره در ۳ شاخه اصلی شامل صنایع، معادن و اقتصاد تقسیم‌بندی شده‌اند، گفت: در شاخه صنایع بخش‌های برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی و سلولزی، غذایی، دارویی و بهداشتی، فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات، نساجی و پوشاک، نفت و گاز و پتروشیمی گروه‌بندی شده است. در شاخه‌های معادن و صنایع معدنی نیز بخش‌هایی همچون ساینده‌ها، سرامیک، سیمان، شیشه، فرآورده‌های نسوز، فروآلیاژها، فلزات آهنی، فلزات غیرآهنی، کانی‌های صنعتی، مصالح ساختمانی و معادن آمده است. مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شاخه‌های اقتصاد، تجارت و اصناف، گفت: امور توزیعی، تولیدی، خدمات فنی، خدماتی، شرکت‌های بازرگانی (داخلی و خارجی)، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، بنگاه‌های مالی و اقتصادی مربوط به این شاخه است. آثار برگزیده نیز ۲۰ آذر در آیینی در محل سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مقامات دولتی، صاحب‌نظران حوزه وب و کسب‌وکار، استادان دانشگاه، صاحبان بنگاه‌ها و کارشناسان خبره فناوری اطلاعات معرفی و تقدیر خواهند شد.
حضور در رویداد جشنواره وب و کسب‌وکار، فرصت‌های ارزشمندی را برای یادگیری، تعاملات و ارتباطات و توسعه فردی و سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه وب، فضای مجازی و توسعه برخط کسب‌وکار دراختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.
با توجه به برخی اهداف و ارزش‌های اصلی این جشنواره می‌توان خروجی و نتیجه آن را از بسیاری جهات مفید ارزیابی کرد، به‌ویژه اینکه ایجاد بستر مناسب در جهت حضور موفق در دنیای کسب‌وکار الکترونیک مبتنی‌بر دانش، فناوری، ترویج استانداردها و معیارهای کیفیت مرتبط با وب‌سایت و پورتال‌های تجاری نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده است که در نتیجه موجب استفاده بهینه از وب، افزایش کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌شود. همچنین فرصت‌های مشارکت و تبلیغات در جشنواره، در قالب طرح پذیرش حامی از دیگر ویژگی‌ها و مزایای مثبت دومین جشنواره وب و کسب وکار است به نحوی که روابط عمومی، بازاریابی و فروش شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار، محتوای الکترونیکی، پورتال و طراحان وب‌سایت و تامین‌کنندگان خدمات و محصولات مورد نیاز هریک از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری می‌توانند از این بخش جشنواره بهره‌مند شوند. بر این اساس، علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق پورتال جشنواره به نشانی اینترنتی bizwebfestival.ir در بخش مسابقه ثبت‌نام کنند.

عناوین برگزیده