تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۶۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه شورای اداری بخش بن رود و بازدید از شهرک صنعتی ورزنه مطرح شد:

تخفیف ۸۰ درصدی برای شهرک‌های صنعتی شرق اصفهان

می متالز - صنعت در استان اصفهان از پنجشنبه دستخوش رویدادهای مهمی از جمله برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره محصولات و خدمات صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ اصفهان در شهرک فناوری این استان شد.
تخفیف ۸۰ درصدی برای شهرک‌های صنعتی شرق اصفهان

به گزارش می متالز، همچنین در راستای حمایت از توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور و استان اصفهان مقرر شد با ارائه مشوق‌هایی مانند ۸۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری پیش از موعد مقرر برای شهرک‌های صنعتی شرق اصفهان به همراه اجرای نمونه آزمایشی ارائه طرح‌های مطالعه شده و سودآور برای سرمایه‌گذاری در منطقه بن رود و ورزنه، گام‌های مهمی در توسعه صنعتی و اشتغالزایی در این مناطق برداشته شود.
محمد جواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در جلسه شورای اداری بخش بن رود و همچنین بازدید از شهرک صنعتی ورزنه از مشوق ۸۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری در موعد برای شهرک‌های صنعتی شرق اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی و همچنین برگزاری کلینیک کسب و کار در این شهر به همراه اجرای نمونه آزمایشی ارائه طرح‌های مطالعه شده و سودآور برای منطقه بن رود و ورزنه خبر داد.
بگی با تاکید برضرورت توجه ویژه به شرق استان گفت: با توجه به مشکلات و بحران کم آبی سال‌های گذشته که تاثیرات بسیار سوئی برکشاورزی این منطقه داشته، باید توسعه صنعتی منطقه شرق اصفهان با محوریت تقویت شهرک‌های صنعتی این استان در اولویت فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دولت قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ضمن درخواست عزم ویژه همه سازمان‌های دولتی برای حمایت از ایجاد اشتغال در منطقه شرق استان اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: به دلیل بحران خشکسالی و کم آبی سال‌های گذشته، بخش کشاورزی منطقه شرق استان به شدت آسیب دیده است، بنابراین به منظور حفظ جمعیت در این منطقه و ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار، ناگزیر باید توسعه صنعتی این منطقه در دستور کار قرار گیرد تا با اشتغالزایی در بخش صنعت و همچنین گردشگری، مازاد نیروی کار مناطق روستایی جذب شود.
بگی با ابراز نگرانی از رفع نشدن مشکلات اشتغالزایی و معیشتی شهروندان این منطقه تصریح کرد: متاسفانه چنانچه به شیوه مطلوبی مشکلات اشتغال منطقه شرق استان برطرف نشود، در آینده‌ای نزدیک شاهد پیامدهای اجتماعی جبران‌ناپذیری برای منطقه و حتی کل استان اصفهان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تامین آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرک‌های صنعتی منطقه شرق اصفهان دانست و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به طور ویژه در تلاش است تا به شکل مطلوبی آب مورد نیاز این شهرک‌ها را تامین کند. وی افزود: با توجه به مشکلات کم آبی منطقه بدیهی است توسعه صنایعی در این منطقه در دستور کار قرار گیرد که از مصرف آب مناسب و حداقلی برخوردار باشند و از استقرار صنایع بسیار پر مصرف در زمینه آب ممانعت به عمل آید.
بگی با بیان نگاه ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شخص علی یزدانی به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل این سازمان به حمایت از توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور و استان اصفهان تصریح کرد: به همین منظور مقرر شد با ارائه مشوق هایی مانند ۸۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری پیش از موعد مقرر برای شهرک‌های صنعتی شرق اصفهان به همراه اجرای نمونه آزمایشی ارائه طرح‌های مطالعه شده و سودآور برای سرمایه‌گذاری در منطقه بن رود و ورزنه، گام‌های مهمی در توسعه صنعتی و اشتغالزایی در این مناطق برداشته شود.
وی اولویت سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را سرمایه‌گذاران محلی عنوان کرد و افزود: به منظور ارائه مناسب این طرح‌های عملیاتی و سودده برای سرمایه‌گذاری، کلینیک کسب و کار با ارائه ۳۰ خدمت در این منطقه برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: امروز نباید به منظور توسعه کارآفرینی، تولید و اشتغال کشور، چشم انتظار اقدام دولت باشیم بلکه حرکت اصلی در این مسیر باید از طریق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شود که موفقیت آن نیازمند حمایت‌های بخش‌های دولتی و تامین زیرساخت‌های لازم در این بخش است.
بگی ابراز امیدواری کرد با تشکیل کلینیک کسب و کار در این شهر، حرکت مردمی برای توسعه تولید و اشتغال در منطقه انجام شود و از امام جمعه، بخشدار و اعضای محترم شورای شهر این شهر خواست با حمایت‌های خود شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان را در خدمت‌رسانی مناسب به این بخش کمتر برخوردار استان، یاری رسانند.


نخستین نمایشگاه و جشنواره محصولات و خدمات صنعت

این در حالی است که نخستین نمایشگاه و جشنواره محصولات و خدمات صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ اصفهان در شهرک فناوری از ۲۳ شهریور در اصفهان آغاز به کار کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، گفت: امروز شاهد عرضه محصولات فناورانه، عرضه محصولاتی که با تجاری‌سازی به تولید انبوه رسیده و همچنین ارائه خدمات مشاوره فناوری و کسب و کار هستیم.
بگی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید محصولات صادرات محور را مهم‌ترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های مناسب فن بازار منطقه‌ای، افتتاح شهرک فناوری اصفهان و تلاش برای احداث شهرک‌های فناوری تولید دارو، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و همچنین شهرک فناوری عناصر راهبردی بخشی از عزم ویژه این شرکت برای توسعه فراصنعتی استان است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان ضرورت ایجاد ارتباط و تعامل میان سرمایه‌گذاران، صنعتگران و صاحبان ایده و فناوری افزود: به همین منظور در این نمایشگاه از مدیران و سرمایه‌گذاران برای بازدید و آشنایی با توانمندی‌های این بخش دعوت شده است. در این بخش‌ها اقدامات عملیاتی لازم انجام شده تا چنانچه فردی از ایده‌های با قابلیت تجاری‌سازی برخوردار بوده و از سوی مراکز مربوط مورد تایید قرار گرفته باشد، بتواند از طریق فن بازار به معرفی ایده، محصولات و مشخصات فنی و اقتصادی طرح بپردازد.
بگی معرفی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان به صنعتگرانی که نیازمند استفاده از این محصولات هستند را بخش دیگری از فعالیت فن بازار عنوان کرد و افزود: عرضه ۳۰ خدمت مشاوره رایگان به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی که شامل مشاوره در مسائل بیمه تامین اجتماعی، مالیاتی، قراردادهای کارفرمایی و مسائل اقتصادی مانند بازاریابی، صادرات، توسعه خدمات تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات است به همراه ده‌ها خدمت کاربردی دیگر، بخش دیگری از خدمات ارائه شده در فن بازار خواهد بود.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه فراصنعتی و تولید محصولات دانش‌بنیان در استان گفت: درحال‌حاضر نخستین شهرک فناوری استان در مساحت۶۰۰ هکتار با فاز عملیاتی ۶۰ هکتار و افزون بر ۱۰ هزار متر مربع ساختمان فناوری با ارائه مشوق ۵۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری زمین در سال ۹۵ افتتاح شد. بگی ساخت ۳ شهرک فناوری تخصصی دیگر را از ا برنامه‌های این شرکت در آینده اعلام کرد و افزود: ساخت شهرک فناوری تولید دارو، شهرک فناوری صنایع پایین دستی پتروشیمی، تبدیلات گازی و تولید کاتالیست‌ها در مجاورت شهرک صنعتی رازی و همچنین ساخت نخستین شهرک فناوری فرآوری عناصر راهبردی در نائین می‌تواند گام موثری برای توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاوممتی و حمایت از تولید و اشتغال فارغ التحصلان دانشگاهی در صنایع دانش‌بنیان باشد.

عناوین برگزیده