تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۶۵۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

نگاه مدیریتی به مشکلات زیرساختی در صنعت فولاد

می متالز - توسعه زیرساخت ها توسط شرکت ها و واحدهای صنعتی منطقی نیست و تمرکز بر روی توسعه زیرساخت ها، بخشی از انرژی و پتانسیل واحدهای صنعتی را می گیرد.
نگاه مدیریتی به مشکلات زیرساختی در صنعت فولاد

به گزارش می متالز، مهندس فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب ایجاد زیرساخت ها توسط شرکت ها و واحدهای صنعتی را منطقی ندانست و تصریح کرد در حقیقت نباید درآمدهای شرکت صرف توسعه زیرساخت شود و باید این هزینه صرف کارخانه و طرح های توسعه  شود. اما چه کنیم؟…

 

آیا ساخت و توسعه زیرساخت از سوی شرکت های صنعتی را منطقی می دانید؟

خیر این اقدام غیر منطقی است که یک شرکت درآمدهای خود را صرف توسعه زیرساخت نماید. شرکت ها نبابد هزینه در بخش زیرساخت ها نمایند درحالی که باید این هزینه صرف کارخانه و توسعه واحدها شود. اما چه کنیم؟ اگر بخشی از سرمایه گذاری ها در زیرساخت ها صورت نگیرد و تنها منتظر بمانند قطعا شرکت ها کاری از پیش نمی برند.

این طبیعی است که تمرکز بر روی توسعه زیرساخت ها، بخشی از انرژی و پتانسیل واحدهای صنعتی را می گیرد و به جای آنکه واحدها به کار اصلی خود بپردازند به فعالیتی مشغول می شوند که وظیفه آنها نیست و بخشی از منابع شرکت ها صرف این اقدامات می شود.

 

آقای ارزانی، زیرساخت ها را چگونه می بینید؟ و آیا این مشکل برای هرمزگان حادتر از سایر نقاط نیست؟

زیرساخت مشکل اکثر واحدهای صنعتی کل کشور است و محدود به هرمزگان نمی شود. برای نمونه در برخی واحدهای بزرگ با اینکه ظرفیت در حال افزایش است اما مشکلات برق، راه آهن و جاده و… همچنان دیده می شود. البته در هرمزگان مثلا مشکل اسکله وجود دارد. هرمزگان مزیت هایی دارد که سایر واحدها ندارند و چنانچه مشکل اسکله رفع گردد صادرات راحت تر انجام می شود.

 

تعامل خوبی بین این واحد صنعتی و مسئولین استانی و منطقه ویژه وجود دارد؟

بله، ببینید، فولاد هرمزگان یکسری انتظارات از استان دارد و همین طور انتظاراتی از سوی مقامات استانی از این شرکت وجود دارد و این انتظارات متقابل است و در قالب تعامل سازنده می توان به آن ها رسید چراکه تعامل سبب رونق کسب و کار خواهد شد. با تعاملی که وجود دارد و گسترش نیز خواهد یافت، انتظار می رود زیرساخت ها و پتانسیل های موجود در استان در راستای کمک به فولاد هرمزگان و در راستای اجرای نقش محوری این شرکت در استان باشد تا علاوه بر رونق شرکت، کمک به استان هرمزگان هم شود.

فولاد مبارکه در این شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی داشته و منطقی است که حتی اگر انتظار سود از آن را نداشته باشد، انتظار ضرر هم ندارد!

منبع: چیلان
عناوین برگزیده