تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۵۵۲
کد خبر: ۶۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کرباسیان:

در ایمیدرو می‌مانم

می متالز - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن رد کردن شایعه ترک این سازمان، از افزایش صادرات محصولات معدنی خبر داد و پیش‌بینی کرد که صادرات فولاد در سال جاری افزایش یابد.
در ایمیدرو می‌مانم

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - با اشاره به آخرین وضعیت صادرات محصولات معدنی اظهار کرد: طی پنج ماه ابتدای امسال ۳.۶ میلیارد دلار از تولیدات این بخش از اقتصاد به خارج از کشور صادر شد که بیش از رقم صادراتی نیمه نخست سال قبل است.

وی ادامه داد: طی جلساتی که به تازگی با رؤسای تشکل های این بخش برگزار کرده ایم راهکارهای توسعه صادرات محصولات زنجیره این حوزه بررسی و ارائه شده و قرار بر فراهم آوری مقدمات تشکیل ستاد فولاد است تا چالش های این صنعت بررسی شود و در نهایت سیاست‌گذاری های این بخش به صورت منسجم و با نظر بخش خصوصی تدوین شود.

کرباسیان در این میان اشاره ای به آمار صادرات فولاد کرد و گفت:‌ در این مدت ۴.۱ میلیون تن فولاد و محصولات وابسته به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار به بازارهای هدف صادر شده که این امر نوید افزایش قابل توجه صدور این محصول را در سال جاری می دهد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به احتمال ترک کردن وی از این سازمان و مطرح شدنش به عنوان یکی از گزینه های تصدی سازمان تامین اجتماعی گفت: این موضوع صحت ندارد؛ مسئولیت ایمیدرو را برعهده دارم و تاکنون رایزنی برای کسب سمت فوق الذکر انجام نشده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه هایی که در سازمان ایمیدرو ارائه شده است در تهیه پیش‌نویس معدن و صنایع معدنی در دولت دوازدهم بنا بر حمایت در توسعه صادرات برنامه ریزی کرده ایم.

این اظهارات در حالی است که چندی پیش در جلسه ای که در سازمان ایمیدرو میان رئیس هیات عامل این سازمان و فولاد سازان برگزار شد، در خواست وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشکیل ستاد فولاد با حضور بخش خصوصی و دیگر دستگاه های درگیر در این بخش بررسی شد که مورد اقبال فولادسازان قرار گرفت. البته هنوز ترکیبی از اعضای این ستاد منتشر نشده است.

عناوین برگزیده