تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۶۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عزم ویژه شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان برای توسعه صنعتی و اشتغالزایی

می متالز - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان گفت: تسهیلات ویژه برای نحوه پرداخت حق انتفاع و همچنین مشوقات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران راه را برای توسعه اقتصاد و اشتغال در استان و همچنین جذب سرمایه و جلوگیری از مهاجرت، هموار می‌کند.
عزم ویژه شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان برای توسعه صنعتی و اشتغالزایی

به گزارش می متالز محمد جواد بگی در بازدید از برگزاری سی و پنجمین کلینیک تخصصی کسب و کار در شهر ورزنه مرکز بخش بن رود از توابع شرق اصفهان، در جمع خبر نگاران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به شرق استان گفت: با توجه به مشکلات و بحران کم آبی سال‌های اخیر که تاثیرات بسیار سوئی برکشاورزی این منطقه داشته، باید توسعه صنعتی منطقه شرق اصفهان با محوریت تقویت شهرکهای صنعتی این استان در اولویت فعالیت‌های شرکت شهرکهای صنعتی استان و دولت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان ضمن درخواست عزم ویژه همه سازمان‌های دولتی برای حمایت از ایجاد اشتغال در شرق استان اصفهان افزود: یکی از اهداف و وظایف اصلی شرکت شهرکهای صنعتی استان، تامین امکانات مورد نیاز صنعتگران و شرکت‌های مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان است زیرا حمایت از مناطق کمتر برخوردار استان به ویژه مناطق شرق اصفهان که متاسفانه در چند سال اخیر با تشدید بحران خشکسالی و کم آبی، کشاورزی و اقتصاد این مناطق با چالش‌های متعدد اقتصادی، معیشتی و اشتغال مواجه شده‌اند را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

محمد جواد بگی تامین آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرکهای صنعتی منطقه شرق اصفهان دانست و افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان به‌صورت ویژه در تلاش است تا به نحو مطلوبی آب مورد نیاز این شهرکها را تامین نماید. وی افزود: با توجه به مشکلات کم آبی منطقه؛ بدیهی است توسعه صنایعی در این منطقه در دستور کار قرار گیرد که از مصرف آب مناسب و حداقلی برخوردار باشند و از استقرار صنایع بسیار پر مصرف در زمینه آب ممانعت بعمل آید.

وی با بیان نگاه ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شخص علی یزدانی به عنوان معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل این سازمان به حمایت از توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور و استان اصفهان تصریح کرد: به همین منظور مقرر شد تا با ارائه مشوق هایی مانند ۸۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری پیش از موعد برای شهرکهای صنعتی شرق اصفهان به همراه اجرای پایلوت ارائه طرح‌های مطالعه شده و سود آور برای سرمایه‌گذاری در منطقه بن رود و ورزنه، گام‌های مهمی در توسعه صنعتی و اشتغالزایی این مناطق برداشته شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با اشاره به ارائه مشوق ۸۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری در موعد برای شهرکهای صنعتی شرق اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی و همچنین مشوقات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران در شهرکهای صنعتی شرق اصفهان تصریح کرد: با ارائه این مشوقات و تلاش‌های این شرکت جهت تامین آب و امکانات مورد نیاز شهرکها و نواحی صنعتی شرق استان، راه برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه و همچنین جذب سرمایه و جلوگیری از مهاجرت هموار خواهد شد.

محمد جواد بگی در ادامه همکاری و حمایت شهروندان منطقه شرق را از توسعه شهرکهای صنعتی در این مناطق خواستار شده و تصریح کرد: بدون شک توسعه شهرکهای صنعتی و صنایع در این مناطق می‌تواند نقش ویژه‌ای در اشتغالزایی و ارتقای سطح معیشتی شهروندان ایفا نماید.

وی ایجاد ۳۵ کیلینک کسب و کار در مناطق مختلف استان را یکی از اقدامات مهم این شرکت جهت حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان دانست و افزود: ارائه نزدیک به ۳۰ خدمت مشاوره‌ای در این کلینیک‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند مشاوره‌های بازاریابی و توسعه بازار، مشاوره‌های حقوقی، بیمه‌ای و مالیاتی، خدمات مشاوره کارآفرینی، مشاوره‌های فناوری اطلاعات و... به فعالان اقتصادی، صنعتگران و فارغ التحیصلان دانشگاهی و سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

 لازم به ذکر است؛ در سی و پنجمین کلینیک تخصصی کسب و کار برگزار شده در شهر ورزنه، به بیش از ٧٥ نفر متفاضی سرمایه‌گذاری و کار آفرینی، بالغ بر ٢٥٠ خدمت مشاوره‌ای رایگان ارائه شد.

عناوین برگزیده