تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۶۷۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در مقایسه با آگوست سال گذشته محقق شد

رشد 11 درصدی واردات مس چین

می متالز - طبق آمار اولیه ارائه‌شده از سوی اداره گمرک چین در 8 سپتامبر سال جاری، واردات مس کارنشده و نیز محصولات ساخته‌شده مسیِ کشور چین در آگوست 390هزار تن گزارش شد که این مقدار مشابه عدد مربوط به جولای بوده، اما نسبت به دوره مشابه سال قبل 11درصد بیشتر است.
رشد 11 درصدی واردات مس چین

به گزارش می متالز به نقل از متال بولتن، این آمار همچنین نشان می‌دهد کل محموله وارداتی طی دوره ژانویه تا آگوست 3/01 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته کاهش 12/7 درصدی را نشان می‌دهد. با وجودی که حجم واردات ماه آگوست نسبت به ماه پیش از آن تقریباً ثابت بوده است، اما فعالیت‌های تجاری در بازار فیزیکی طی این دوره با کندی همراه شد که مهم‌ترین دلیل آن کاهش تقاضای بخش‌های عمده مصرفی عنوان شده است و این در حالی است که قیمت فلز سرخ همچنان در حال نزدیک شدن به بالاترین مقادیر ثبت‌شده در طول سه‌سال گذشته است.
این گزارش می‌افزاید: از ماه جولای نشانه‌هایی در مورد کاهش سطح تقاضا در بخش‌های عمده مصرفی مانند بخش مسکن و خودروسازی مشاهده شده است که این موضوع سلامت تقاضای مس در کشور چین را با شک و تردیدهای بیشتری مواجه می‌کند.
طی هفت‌ماه نخست سال جاری، سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت چین 8/3 درصد افزایش یافت، که نه انتظارات و نه پیش‌بینی‌های قبلی که رشد 8/6 درصدی را مورد انتظار بود، نتوانست محقق کند. این در حالی است که بازار خرده‌فروشی در ماه جولای به میزان 10/4 درصد افزایش یافت که از مقدار 11درصد افزایش ماه ژوئن کمتر است.
داده‌های کلیدی اقتصادی همچون CPI (شاخص قیمت مصرف کننده)، PPI (شاخص قیمت تولید‌کننده) و نیز سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت برای ماه آگوست در هفته آینده ارائه خواهد شد که این آمار وضعیت اقتصادی چین را بهتر آشکار خواهد کرد.
پریمیوم‌ها در بازار فیزیکی نیز بیان‌گر کاهش فعالیت‌های خرید است. مؤسسه متال‌بولتن پریمیوم‌های مس در شانگهای را طی ماه آگوست به‌طور میانگین 62 دلار بر تن ارزیابی کرد، در‌حالی‌که این شاخص برای ماه جولای 67/33 دلار بر تن گزارش شده بود. همچنین، در طول این ماه امکان آربیتراژ بین بورس شانگهای و بورس فلزات لندن وجود نداشت که این موضوع به‌دلیل بهبود قیمت مس در بورس فلزات لندن بوده است.
قیمت سه‌ماهه مس حدود 6هزار و 900 دلار بر تن ارزش‌گذاری شده است و اخیراً به مقدار 7هزار دلار بر تن نیز در حال پیش‌روی است.
براساس داده‌های گمرکی، واردات کنسانتره و کانه مس در ماه آگوست 1/44 میلیون تن گزارش شد که نسبت به ماه قبل 1/3 درصد رشد داشته، ولی نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش 0/7 درصدی را نشان می‌دهد.
تعرفه ذوب و پالایش کنسانتره مسِ مؤسسه متال‌بولتن از رقم 5/82 دلار به ازای هر تن کنسانتره و 8/25 سنت به‌ازای هر پوند در دو هفته گذشته، به رقم 79/7 دلار بر تن کنسانتره و 79/7 سنت بر پوند رسیده است. واردات کنسانتره و کانه مس در هشت ماه اول سال 2017 در مجموع 11/11 میلیون تن بوده است که نسبت به مقدار مشابه سال قبل دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده